همایش ملی بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار در کرمانشاه برگزار می‌شود


همایش ملی  بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار  در کرمانشاه برگزار می‌شود

همایش ملی بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار 16 اسفند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.

دکتر فریبرز یوسفوند دبیر علمی این همایش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مسائلی همچون کمبود آب و آلودگی های زیست محیطی به عنوان یکی از مهمترین و حادترین مشکلات تمدن انسانی در جهان امروز به شمار می رود، اظهار کرد: تغییر در سبک زندگی بشر و تکنولوژیهای به وجود آمده از اساسی ترین عوامل تاثیرگذار در بروز بحران های موجود هستند.

وی افزود: تاثیر مشکلات زیست محیطی و از جمله بحران آب در بخش های مختلف کشاورزی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی به صورت تدریجی ظاهر می شود و اثرات منفی از خود به جای می گذارد، بنابراین امروزه از آن به عنوان یک چالش و یا بحران اساسی یاد می شود.

استادیار گروه مهندسی آب دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: با وجود اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت حفاظت از محیط زیست بعنوان یک وظیفه عمومی آمده، اما علیرغم این تصریح قانونی، وضعیت محیط زیست به شدت نگران کننده است.

وی اضافه کرد: در این راستا، در دهه‌های اخیر مسئله محیط زیست و فعالیت‌های انسانی در قالب مواردی چون کمپین‌های حمایت از محیط زیست و نیز اصول و قواعد اخلاق زیستی مطرح و حتی در سطوح مختلف دانشگاهی مورد تدریس قرار گرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان کرد: در مجموع به نظر می رسد اخلاق زیستی و موارد همراه با آن نیازمند تفکر، تعقل و هم‌اندیشی بیشتری از سوی تمامی مجامع ذیربط است.

وی برگزاری همایش ملی بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار را گامی در این راستا دانست و گفت: برگزاری این همایش می‌تواند نقش موثری در راستای کمک به توسعه علمی و رشد دانایی کشور در زمینه بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار داشته باشد تا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، علمی و تجارب جامعه جهانی تمهیدات لازم جهت مانع‌زدایی‌ها، افزایش بهره‌وری و کاهش خطرات زیست‌محیطی اتخاذ شود.

یوسفوند برگزاری این همایش را به شکل مجازی و در سه محور اصلی و ۱۷ محور فرعی اعلام کرد و گفت: بحران آب، محیط زیست و توسعه پایدار محورهای اصلی همایش خواهند بود.

وی بااشاره به آغاز فراخوان این همایش، خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این همایش می توانند آثار خود را تا اول اسفند به آدرس دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه آزاد اسلامی، گروه مهندسی آب ارسال کنند.

استادیار گروه مهندسی آب دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: همچنین شرکت کنندگان می توانند مقالات خود را از طریق ایمیل به آدرس Wedconf1400@gmail.com ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس https://kermanshah.iau.ir/conf مراجعه کنند و یا با شماره های 09184261138 و 09183363241 تماس بگیرند.

یوسفوند در پایان یادآورشد: این همایش با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز