آخرین تیر باید از جبهه صادرات به سوی دشمنان پرتاپ شود


آخرین تیر باید از جبهه صادرات به سوی دشمنان پرتاپ شود

استاندار مازندران با بیان این که دشمن، پیام اقتدار ایران اسلامی را دریافت کرده است، گفت: شناسایی بازارهای هدف جدید در سایه تعامل مسئولان و صادرکنندگان، در دستور کار قرار گیرد. ‎

سید محمود حسینی پور در این مراسم، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امروز روز مهمی است که مراسم تجلیل از فعالان جبهه اقتصادی را برگزار کردیم، تجلیل از کسانی که به‌عنوان خط‌ شکنان تحریم ظالمانه به‌ خصوص در طول سال‌های اخیر که شرایط متفاوت‌تر از قبل شد، ایستادگی کردند.

وی ضمن تقدیر از صادرکنندگان عرصه اقتصاد به‌ ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، گفت: این دو حوزه از مهم‌ترین عرصه‌های اقتصادی استان هستند، در شرایط فعلی باید بدانیم که موضوع صادرات چه ارزشی در کشور و استان دارد.

حسینی پور افزود: طبیعتا در دنیای امروز، امر صادرات در شمار موضوعات استرتژیک و مهم به‌شمار می‌آید، اینکه کشوری بتواند بازار اقتصاد کشورهای دیگر را در اختیار بگیرد این یک هنر مهم و اقتصادی است.

استاندار مازندران، تصریح کرد: امروز در دنیا بحث صادرات از روش‌های سنتی و منسوخ قدیم عبور کرده و در حوزه دیجیتال در حرکت است، ما نباید در این عرصه مسابقه مهم جهانی در موضوع صادرات از تکنولوژی‌های جدید و نوین عقب بمانیم.

حسینی پور، حرکت به سمت توسعه در بخش های دارای ظرفیت را یک ضرورت در دنیای اقتصادی امروز دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی، کشوری با ظرفیت های بزرگ و استثنایی است و یکی از والاترین این ظرفیت ها، منابع انسانی و انسان های دوران ساز و بی بدیل است. سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله مردان بزرگ ایران اسلامی بود که به دلیل عجز دشمنان در برابر عظمت آن شخصیت ممتاز، ایشان را در یک سفر دیپلماسی با قساوتمندانه ترین شکل آن به شهادت رساندند.

وی آمریکا را منشاء تروریسم در دنیا دانست و عنوان کرد: در طول این سال‌ها دیدیم که آن‌ها از ساختن داعش گرفته تا غیره چقدر در این حوزه تلاش کردند. سردار سلیمانی توسط کشوری که مدعی حقوق بشر در جهان است به شهادت رسید، این کشور نشان داد که در همه عرصه‌ها به دنبال تضعیف و ترور است، صادرات ما را هم ترور کردند، مبادلات بانکی ما که مهمترین ابزار صادرات است را بستند.

حسینی پور با اشاره به اینکه در مکتب حاج قاسم سلیمانی چیزی به‌نام "نمی‌توانیم" وجود نداشت، تاکید کرد: تنها چیزی که حاج قاسم سلیمانی را در جبهه مقاومت برتر از همه جریانات نظامی منطقه در صدر قرار داد این بود که سردار دل‌ها برای پیشرفت همه حوزه ها از جمله حوزه های اقتصادی اهتمام ویژه داشت.

استاندار مازندران اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی فرماندهی جنگ اقتصادی را برعهده داشتند و در زمانی که دشمنان، صادرات نفت کشور را با حلقه‌های محاصره‌ای بستند، حاج قاسم بود که راه‌ها را باز می‌کرد، ایرانی یعنی این، اینکه بن بست در مقابلش عرض اندام نکند.

این مسئول با بیان اینکه ما در امر صادرات شاهد بسیاری از قوانین دست و پاگیر هستیم، تاکید کرد: ما نیازمند یک تحول اساسی در ساختار صادرات کشور هستیم، صادرات کشور امروز خط اصلی مبارزه با تحریم است، در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران ما در عرصه‌های مختلفی در جنگ قرار داشتیم، در هر کدام پس از دیگری به لطف خدا و مقاومت مردم به پیروزی رسیدیم، امروز این جبهه، دست فعالان و سرداران صادرات افتاده که پاشنه آشیل دشمن محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: صادرات اخرین تیری است که باید به جریان مخالف اقتصادی علیه ایران بزنید چون ما در این بخش مشکل داریم، حاج قاسم سلیمانی در جنگ تمام عیار از تهدید آمریکایی‌ها بزرگترین فرصت را برای جمهوری اسلامی ایران به‌وجود آورد.

حسینی پور با بیان اینکه امروز ما در منطقه در نقطه‌ای قرار داریم که مسببان اصلی همه این ناملایمات، به این نتیجه رسیدند که در مقابل ما نمی‌توانند عرض اندام کنند، اظهار کرد: آن‌ها پیغام دادند که ما پیامتان را گرفتیم و ما را به خویشتنداری دعوت کردند، این کار را جوانان برومند ایران اسلامی انجام دادند، در حوزه‌های اقتدار نظامی کار را به جایی رساندند که دشمن دستانش را بالا ببرد.

استاندار مازندران، یادآور شد: امروز ما در عرصه اقتصادی نیازمند آخرین حرکت انقلابی صادرکنندگان هستیم، آن حرکت این است که با اتمام مسیر مقاومت و با انگیزه بسیار بالا بتوانیم پیچ آخری که برای صعود ایران در عرصه‌های اقتصادی بین المللی وجود دارد را پشت سر بگذاریم.

وی، گفت: هنر این است که ما در شرایط سخت بتوانیم کار کنیم، این آمار رشد باوجود محدودیت‌های کرونایی بسیار خوشحال‌کننده است اما ظرفیت ما در مازندران بسیار بیشتر از این آمار است، ما چهار بندر فعال داریم که ظرفیت بالقوه‌ای برای انجام صادرات محسوب می‌شود.

حسینی پور با بیان اینکه اراده ما بر این است که در مسیر افزایش صادرات قدم برداریم، تاکید کرد: بنا نیست که صادرکنندگان ما در داخل کشور درگیر پیج و خم‌های اداری شوند، پتانسیل را از صادرکنندگان آزاد کنیم تا دنبال شناسایی بازارهای جدید برای صادرات باشند، این موضوع نیازمند یک تعامل و ارتباط بسیار نزدیک در بین مسئولان حوزه صادرات است.

حسینی پور با تاکید بر لزوم برداشتن موانع صادراتی، اظهار کرد: تعارض منافع، که موجب ناراحتی است باید حل شود، نگاه‌ها باید در موضوع صادرات یکی شود، اینکه بخشی از یک جریان در کشور به‌خاطر منافع بخواهد در برچیده شدن موانع صادرات مقاومت کند قابل قبول نیست‌.

استاندار، اعلام کرد: در حمایت از صادرات استان با پیگیری‌های به‌عمل آمده وزارت امور خارجه جلسات مشترکی با حضور استانداران استان‌های شمالی و سفرای ایران در کشورهای اوراسیا ترتیب داد، بسیاری از موانع صادراتی مرور و احصا شد، برای اولین بار رئیس جمهور تکلیف کردند که سفرا، اولویت اول را صادرات و همکاری با بخش خصوصی در جهت روان‌سازی صادرات قرار دهند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک جلساتی با بخش خصوصی برگزار خواهیم کرد، همایش تجلیل از فعالان صادراتی را در آستانه نوروز امسال با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی برگزار می کنیم، برای تحقق رشد ۸ درصد اقتصادی مازندران در سال ۱۴۰۱ بخش خصوصی باید به میدان بیاید، مهمترین مولفه در این بخش هم صادرات است.

حسینی پور اذعان کرد: در مازندران اگر بخواهیم در بخش صنعت، کشاورزی و حتی گردشگری تحولی ایجاد کنیم چاره‌ای جز حل موضوع صادرات نداریم، ما به عنوان متولیان امر دولتی تمام توانمان را بکار می گیریم تا حسب دستور رئیس جمهور موانع را برداریم و از شما صادرکنندگان که امروز در میدان اصلی جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم قرار دارید، حمایت می کنیم.

استاندار مازندران گفت: ما در مازندران همه ظرفیتها را در اختیارتان گذاشته و از عملکرد شما استقبال می کنیم، امروز هم روز تجلیل از کسانی است که در این عرصه در طول یکی دو سال اخیر باوجود مشکلات تلاش کردند. من به نوبه خودم از زحماتتان تشکر می‌کنم و انتظار دارم با بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه و مغفول مانده صادرات، نقش خود را در جریان شکوفایی اقتصادی مازندران ایفا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟