آیین استقبال از 2 شهید دوران دفاع مقدس در سنندج برگزار شد


آیین استقبال از 2 شهید دوران دفاع مقدس در سنندج برگزار شد

سنندج- ایرنا- آیین استقبال از پیکر یک شهید گمنام و همچنین پیکر تازه تفحص شده شهید «کاسب توفیق احمدی» روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم سنندج و مسوولان استان در محل پلیس راه سنندج - همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که استاندار، فرمانده سپاه بیت‌المقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و جمعی از شهروندان سنندجی حضور داشتند، شرکت کنندگان با اهدای گل و قرائت فاتحه به شهید گمنام دوران دفاع مقدس و شهید توفیق احمدی ادای احترام کردند.

این شهید گمنام از شهدای جنگ تحمیلی است و در کشور عراق تفحص شده است، شهید توفیق احمدی هم در سال ۱۳۶۳ توسط گروهک های ضدانقلاب ربوده شده و در ارتفاعات چهل چشمه دیواندره به طرز فجیعی به شهادت رسیده بود.

قرار است مراسم وداع و تشییع پیکر شهید گمنام و پیکر تازه تفحص شده شهید توفیق احمدی شامگاه چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه سنندج برگزار شود.

روز پنجشنبه نیز آیین تشییع این شهدا ساعت ۹:۳۰ صبح از مسجد جامع سنندج تا میدان انقلاب این شهر با حضور مردم برگزار خواهد شد، پس از آن شهید گمنام در محوطه صدا و سیمای مرکز کردستان تدفین می شود.

همچنین پس از آن، مراسم تشییع پیکر شهید توفیق احمدی در شهر سقز برگزار و در گلزار شهدای این شهر تدفین خواهد شد.

کردستان در دوران دفاع مقدس پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و یادمان ۳۹ شهید گمنام نیز در این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم