تفاوت می بند با ساعت های هوشمند شیائومی چیست؟


در حال حاضر انواع مختلف ساعت هوشمند شیائومی در بازار وجود دارد. اگر نگاهی به قیمت برخی مدل‌ها بیاندازیم، متوجه می‌شویم که مثلاً قیمت ساعت هوشمند mi watch lite از قیمت می بند 6 بیشتر است. دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ اصلاً چه تفاوتی بین اسمارت واچ و اسمارت بند وجود دارد؟ در این مقاله … نوشته تفاوت می بند با ساعت های هوشمند شیائومی چیست؟...

تفاوت می بند با ساعت های هوشمند شیائومی چیست؟

در حال حاضر انواع مختلف ساعت هوشمند شیائومی در بازار وجود دارد. اگر نگاهی به قیمت برخی مدل‌ها بیاندازیم، متوجه می‌شویم که مثلاً قیمت ساعت هوشمند mi watch lite از قیمت می بند ۶ بیشتر است. دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ اصلاً چه تفاوتی بین اسمارت واچ و اسمارت بند وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا به شما نشان دهیم که تفاوت اصلی می بند با ساعت‌های هوشمند شیائومی چیست؟ با توجه به تفاوت قیمتی که این دو دارند، بهتر است کدام یک را برای خودتان تهیه کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا تفاوت‌های اساسی می واچ و می بند را بهتر بشناسید و بتوانید در انتخاب و خرید، قدرت تصمیم‌گیری بیشتری داشته باشید.

ساعت هوشمند چیست؟

چند سالی است که اصطلاح «ساعت هوشمند» به گوشمان می‌خورد. برخی افراد این ساعت‌ها را تهیه‌کرده‌اند و از امکانات عالی آن لذت می‌برند و برخی دیگر هنوز درباره آن اطلاعی ندارند خب ساعت هوشمند چیست؟ ساعت هوشمند به‌صورت ساده یک ساعت دیجیتال است که علاوه بر نشان دادن زمان، امکانات بسیار دیگری نیز دارد. روی ساعت هوشمند سنسورها و امکانات مختلفی نصب‌کرده‌اند. برای مثال با برخی ساعت‌های هوشمند می‌توانید مکالمه کنید، از برخی دیگر برای ارسال پیام استفاده نمایید، ضربان قلب خودتان را اندازه‌گیری نمایید یا حتی ساعت خواب خودتان را تنظیم کنید.

برای خرید ساعت هوشمند شیائومی یا مچ‌بند سلامتی شیائومی می‌توانید بین مدل‌های مختلف انتخاب کنید. تنوع محصولات و کیفیت بالای ساخت ساعت شیائومی باعث شده که بسیاری از خریداران به سراغ این شرکت چینی بروند. شما می‌توانید با هر بودجه و توان مالی، انواع محصولات شیائومی را بخرید. اما بهتر است قبل از خرید و پرداخت پول، با ویژگی‌های مدل‌های مختلف ساعت و مچ‌بند سلامتی شیائومی آشنا شوید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که وظیفه ساعت هوشمند به دو دسته ورزشی و ارتباطات تقسیم می‌شود. اندازه‌گیری کالری، فشارسنج، میزان ضربان قلب و تشخیص میزان استرس جزو وظایف بخش ورزشی ساعت هوشمند به‌حساب می‌آیند. درعین‌حال می‌توانید از ساعت هوشمند برای ارتباطات نیز استفاده کنید. مثلاً برخی انواع ساعت هوشمند شیائومی دارای قابلیت پخش مکالمه از طریق بلندگو هستند. در برخی مدل‌ها می‌توانید پیام دهید و خلاصه با دیگران ارتباط داشته باشید.

تفاوت می بند با ساعت های هوشمند شیائومی چیست؟بند هوشمند چیست؟

در کنار انواع ساعت هوشمند شیائومی، مدل ساده دیگری همانند می بند ۶ به چشم می‌خورد. بند یا همان مچ‌بند هوشمند، نوعی ساعت هوشمند با امکانات بسیار کمتر و محدودتر به‌حساب می‌آید. در بند خبری از امکانات پیچیده ارتباطی نیست. با می بند ۶ نمی‌توانید با دوستان خود صحبت کنید یا پیام ارسال نمایید. در اصل فقط می‌توانید با ویبره و علائم، از تماس دوستان خود روی بند اطلاع پیدا کنید و تماس را با گوشی موبایل خودتان پاسخ دهید. درعین‌حال باوجودآنکه بند هوشمند همانند می بند ۶ ، فاقد امکانات ارتباطی است؛ اما اگر امکانات ورزشی را شامل می‌شود. یعنی با کمک می بند ۶ می‌توانید ضربان قلب، میزان کالری، ارتفاع از سطح دریا، وضعیت فعالیت بدنی، موقعیت جغرافیایی و از این قبیل اطلاعات را به دست بیاورید. پس می‌توان گفت که بند هوشمند بیشتر برای فعالیت‌های ورزشی طراحی‌شده است.

مزایا و معایب مچ بند هوشمند چیست؟

اگر قصد خرید ساعت هوشمند داشته باشید، انتخاب شما در مرحله اول انتخاب مچ بند هوشمند یا ساعت هوشمند خواهد شد. مچ بند هوشمند معمولاً ارزان‌تر از ساعت هوشمند است. برای مثال قیمت می بند ۶ به‌مراتب از قیمت mi watch lite کمتر است. این تفاوت کم نیست و برای پرداخت ساعت هوشمند باید مبلغ بسیاری پرداخت کنید. برای مثال قیمت mi watch lite حدود ۲.۵ برابر از می بند ۶ بیشتر است. پس قیمت مناسب را می‌توان مزیت مچ بند هوشمند دانست. تنوع ظاهری مچ بندها نیز از ساعت‌ها بیشتر است. مچ بندها در طرح و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، درحالی‌که ساعت‌ها این‌طور نیستند.

وزن مچ بند هوشمند نیز از ساعت‌های هوشمند کمتر است. این موضوع باعث می‌شود تا مچ بند برای فعالیت‌های ورزشی گزینه بهتری باشد. البته مثلاً با دیدن قیمت mi watch lite متوجه می‌شوید که قرار نیست از آن برای دویدن صبحگاهی استفاده کنید! عملکرد مچ بند هوشمند به‌مراتب از ساعت کمتر است. به همین خاطر عمر باتری بیشتری دارد و در مدت کمتری به شارژ نیاز پیدا می‌کند. البته باید گفت که همین کمبود امکانات برای برخی افراد استفاده از مچ بند را توجیه نمی‌کند. در کنار تمامی این مزایا باید گفت که صفحه مچ بند در مقایسه با ساعت به‌مراتب کوچک‌تر است که البته با توجه به محدودیت امکانات آن، این اندازه صفحه نمایشگر توجیه دارد.

تفاوت می بند با ساعت های هوشمند شیائومی چیست؟می واچ یا می بند؟ کدام را بخرم؟

خب درنهایت باید به این سؤال پاسخ دهیم که بهتر است کدام را تهیه کنید. در وهله اول به قیمت هر دو نگاهی بیانداید. قطعاً متوجه می‌شوید که قیمت mi watch lite به‌مراتب از می بند ۶ بیشتر است. پس در صورتی که با قیمت mi watch lite مشکلی ندارید، می‌توانید آن را تهیه کنید و از امکانات عالی آن لذت ببرید؛ اما وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، می بند توجیه اقتصادی بیشتری دارد. از طرف دیگر باید بدانید که حتی اگر قیمت mi watch lite برایتان گران نباشد، باز هم بهتر است برای فعالیت‌های ورزشی از می بند استفاده کنید که دوام بیشتری دارد و مخصوص فعالیت‌های سنگین ورزشی طراحی شده است.

می‌بند شیائومی از ساله با طراحی و ویژگی‌های جدید در مدل‌های تازه راهی بازار می‌شود. جدیدترین مدل این مچ‌بند ورزشی جذاب می بند ۶ نام دارد. بند جدید شیائومی با ابعادی در حدود ۱۲.۷ در ۱۸.۶ در ۴۷.۴ میلی‌متر ساخته و وزن آن‌هم به ۱۲.۸ گرم می‌رسد. پس با محصولی سروکار دارید که در هنگام استفاده‌های روزمره شما را خسته نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان