امید صدری به درآمدزایی 440 میلیارد تومانی


امید صدری به درآمدزایی 440 میلیارد تومانی

زمانی که صدری جانشین رسول‌پناه شد پرسپولیس با کارگزار قراردادی داشت که از مبلغ کل 110 میلیارد آن فقط 28 میلیارد تومان باقی مانده بود و درنهایت قطع همکاری با دریافت حدود 24 میلیارد به پایان رسید.

به گزارش مشرق، به‌نظر می‌رسد تب هواداران باشگاه پرسپولیس برای انتخاب هیات‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه فروکش کرده است. با توجه به نتیجه‌گیری پرسپولیس در لیگ برتر و ابهاماتی که در احکام فدراسیون فوتبال منجر به ایستادن این باشگاه در رده دوم جدول لیگ شده، آرامشی را در میان هواداران این باشگاه حداقل درمورد انتخاب اعضای جدید مدیریت به‌وجود آورده است. البته شاید این آرامش با قطعی‌شدن احتمالی حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا دوباره بر هم ‌بخورد و هواداران این تیم مجددا شمشیرها را برای حمید سجادی، وزیر ورزش و سیدمجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس از رو ببندند. اما تا آن روز بد ندیدیم نگاهی بیندازیم به اقدامات درآمدزای سرپرست باشگاه پرسپولیس که بهانه‌ای بود برای اعتراض چند روز قبل صدری به ناسزاگویی هواداران این تیم مقابل وزارت ورزش.

مدیر تک‌رو

صدری ۵ بهمن سال ۹۹ به‌عنوان عضو جدید هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی شد. رئیس هیات‌مدیره شد و در کنار جعفر سمیعی اقدام به درآمدزایی کرد. هرچند در آن زمان باشگاه پرسپولیس اسپانسر داشت و مبلغی از قرارداد ۱۱۰ میلیاردی‌اش باقی مانده بود و البته به‌واسطه تحریم‌ها امکان استفاده از پاداش‌های آسیایی که رقمش هم کم نبود، برای باشگاه پرسپولیس وجود نداشت. صدری هم تا زمان حضور سمیعی در نقش رئیس هیات‌مدیره حضوری فعال در بحث‌های مالی داشت هم زمانی که سمیعی رفت و به‌عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شد.

درمورد او گفته می‌شود از آنجا که علاقه‌مندی زیادی به کارهای اجرایی دارد، به شکل تک‌رو عمل می‌کند و این مورد چندان باعث ناراحتی دیگر اعضای هیات‌مدیره نشده است. می‌گویند خود صدری کارها را انجام می‌دهد و درمورد آنها به اندازه‌ای که می‌خواهد پاسخ می‌دهد. شاید به همین خاطر است که دیگر اعضای هیات‌مدیره نیازی نمی‌بینند که بگویند چه کرده‌اند و چه نقشی در حل مشکلات باشگاه داشته‌اند. گفتنی است تا اینجای کار هیچ گزارشی از هیات‌مدیره پرسپولیس نیامده است که کدام طرح اقتصادی مورد تایید اعضای هیات‌مدیره قرار گرفته است، ولی خبر حمایت همه این اعضا از مدیرعاملی صدری رسانه‌ای شد.

۴۴۰ میلیارد تومان ورودی

نزدیک به یک‌سال است که صدری به باشگاه پرسپولیس آمده است. زمانی که او جانشین رسول‌پناه شد این باشگاه با کارگزار قراردادی داشت که از مبلغ کل ۱۱۰ میلیارد تومان آن فقط ۲۸ میلیارد تومان باقی مانده بود و درنهایت قطع همکاری با دریافت حدود ۲۴ میلیارد تومان به پایان رسید. صدری در همان بدو ورود به باشگاه با کمک ارتباطاتش در مخابرات موفق شد بخشی از نیازهای مادی پرسپولیس را از طریق دریافت از این شرکت‌ها به سمیعی کمک کند. طبق آنچه در این مدت مشخص شده صدری ۱۲۰ میلیارد تومان از راه‌های مختلف برای باشگاه پرسپولیس پول آورده که کم و بیش درمورد آن اخباری منتشر شده است. اخباری مثل دریافت ۳۰ میلیارد تومان توسط سمیعی که صدری اعلام کرد قرار بوده بازگشت آن به شکل ارائه خدمات باشد. یا خبر دریافت ۸ میلیارد از اسپانسر تیم استقلال که صدری آن را یک افتخار برای خود تلقی کرده است و یا دریافت ۱۵ میلیارد تومان و ۵۰۷ هزار یورو که صدری در مصاحبه اخیرش با رسانه‌ها به آنها اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهکار جدید پرسپولیس برای توافق با طلبکاران

او یک قرارداد ۶۶۰ میلیارد تومانی هم با کارگزار این فصل به امضا رسانده که اگر از رقم ۳۶۰ میلیارد تومان حاصل از حق‌پخش تلویزیونی فاکتور بگیریم او توانسته از طریق قرارداد با اسپانسر تا اینجا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به درآمد باشگاه پرسپولیس اضافه کند. ضمن اینکه در ابتدای فصل‌جاری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از بانک گردشگری جهت پرداخت به بازیکنان دریافت کرد که جمع ارقام دریافتی در این فصل به ۴۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.

بعدا خبر دریافت وام ۲۲ میلیارد تومانی از یکی از صندوق‌های دولتی منتشر شد که این هم یکی دیگر از راهکارهای مدیریت باشگاه پرسپولیس بود که بتواند بخشی از سنگینی بدهی‌های این باشگاه را از روی دوش پرسپولیس بردارد. اگر این رقم را هم نادیده بگیریم، رقم ۴۴۰ میلیارد تومان برای یک مدیر باشگاه فوتبال نمی‌تواند رقم کمی باشد. البته که بخشی از آن در قالب قرض بوده و باید برگردانده شود.

پرداخت بدهی‌های سنگین

درمورد پرداخت طلب کالدرون و دستیارانش به حد کافی انتقاد کرده‌ایم و نوشته‌ایم که چرا اینقدر تاخیر در پرداخت آن صورت گرفته است و چرا برای باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس از خودشان سرعت‌عمل نشان نمی‌دهند. اما پرداخت این رقم ۸۰۰ هزار دلار در این زمانه اصلا کار آسانی نیست. رقمی که اگر چند سال قبل پرداخت می‌شد هم با ارز ارزان‌تر پرداخت می‌شد هم با رقم کمتر این کار صورت می‌گرفت. با این وجود او اعلام کرد برای انجام این کار ارز نیمایی گرفته تا رقم کمتری برای پرداخت بدهی بپردازد. اتفاقی که با یک سری انتقادها همراه شد، اما صدری بابتش مجوز بانک مرکزی را گرفت که اتفاق ساده‌ای نبود. پرداخت طلب ۱۰۰ هزار دلاری اوساگونا هم با رفت و آمدهای زیاد صدری به سازمان لیگ محقق شد تا پرسپولیس از طریق طلب‌هایش از سازمان لیگ پرونده شکایت اوساگونا را هم ببندد. در این میان خیلی از طلبکاران قدیمی به باشگاه رفتند و هرچند برخی دست خالی برگشتند، اما برخی دیگر توانستند به طلب‌های خود برسند و برخی هم از خیر طلب‌های خود گذشتند. درحال حاضر چالش‌هایی مثل پرداخت طلب استوکس و باشگاه پدیده پیش‌روی سرپرست باشگاه پرسپولیس است که باید دید با این دو مورد چطور برخورد خواهد کرد.

حمایت بازیکنان

بعد از اعضای هیات‌مدیره نوبت به بازیکنان پرسپولیس رسیده که از مدیریت صدری دفاع کنند. به‌نظر می‌رسد همان‌طور که اعضای هیات‌مدیره از بابت سوال و جواب نشدن راضی هستند و عملکرد صدری را آنقدر خوب دیده‌اند که از وزیر خواسته‌اند او را در این سمت ابقا کند، بازیکنان هم از اینکه دیده‌اند صدری به‌موقع پول‌های آنها را می‌دهد راضی هستند و می‌خواهند صدری در تیم‌شان بماند. صدری تا اینجا ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده که بخشی از آن را همان ابتدای فصل از رقم ۲۰ میلیارد تومان بانک گردشگری به حساب آنها واریز کرد و برای اینکه پول دچار مشکل نشود مستقیما از بانک گردشگری به حساب آنها زد و اعتنایی هم به انتقادهای مطرح شده در این مورد که چرا پول ابتدا به حساب باشگاه پرسپولیس واریز نشده است، نکرد. او حالا قول داده تا نیم‌فصل درصد پرداختی به بازیکنان را به ۵۰ درصد برساند. وعده‌ای که باعث می‌شود حمایت بازیکنان از وی بیشتر هم شود.

اشکالاتی که رفع شدنی است

اینکه با همه این اتفاقات هواداران پرسپولیس به عملکرد او اعتماد ندارند به اشکالاتی برمی‌گردد که در عملکرد صدری وجود دارد و تا به حال اقدامی برای رفع این اشکالات نکرده است. صدری به‌رغم علاقه‌مندی‌اش به حضور در فضای مجازی هنوز پل ارتباطی درست با طرفداران تیمش را پیدا نکرده است. هنوز متوجه نشده که حمایت شدن از سوی هیات‌مدیره‌ای که کارنامه‌اش برای هیچ هواداری مشخص نیست، بیشتر روی ذهن هواداران این تیم تاثیر منفی می‌گذارد. البته این اشکالات قابل رفع است، هرچند باید صبر کرد و دید تصمیم نهایی سجادی برای پرسپولیس چیست. می‌گویند افراد جدیدی به هیات‌مدیره خواهند آمد که ممکن است گزینه‌شان برای مدیرعاملی کسی غیر از صدری باشد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند