لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس


در این گزارش به 10 لپ تاپ قدیمی و جدید اشاره می‌کنیم که بر اساس ایده‌های عجیبی ساخته شده اند.

به گزارش مشرق، در چند سال اخیر طراحی لپ‌تاپ‌های عجیب توجهات را به خود جلب کرده است مثل: لپ تاپ تاشو یا لپ تاپ‌هاdd با صفحه نمایش دوتایی اما برخی از این لپ تاپ‌های عجیب در طول مسیر خود شکست خوردند. از Compaq و IBM در دهه ۹۰ گرفته تا Lenovo و Asus در سال‌های اخیر، اما هنوز هم به خاطر ویژگی‌های عجیبشان ما آن‌ها را به یاد می‌آوریم. بیشتر این تلاش‌ها برای استفاده از لپ‌تاپ‌های عجیب، بیش از حد جاه‌طلبانه یا غیرعملی بود.

IBM ThinkPad ۷۰۱

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

این لپ تاپ یک وسیله کوچک با صفحه کلید کشویی است و هنگامی که درب آن را بلند می‌کنید، صفحه کلید در یک زاویه مورب از هم جدا می‌شود. صفحه کلیدهای کشویی امروزه عملی نیستند زیرا لپ‌تاپ‌های ما اکنون بسیار نازک هستند. تولید لپ تاپ ThinkPad ۷۰۱ در پایان سال ۱۹۹۵ پس از یک دوره کوتاه همراه با موفقیت تجاری، متوقف شد.

HP OmniBook ۸۰۰CT

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

شما با یک لپ تاپ مینیاتوری رو به رو هستید، اما فضایی برای قرار دادن یک تاچ پد زیر صفحه کلید وجود ندارید. در این موقع چه کار میکنید؟ می‌توانید مردم را مجبور کنید که یک ماوس بخرند، یا می‌توانید مسیر HP را بروید و یک ماوس "باز شو" بسازید. HP OmniBook ۸۰۰CT راه دوم را انتخاب کرد و در یک محفظه کوچک در سمت راست یک ماوس عجیب را ایجاد کرد که با فشار دادن یک دکمه کوچک زیبا از روی شاسی جدا می‌شد. بی‌سیم در اواسط دهه ۹۰ برای ارتصال ماوس استفاده نمی‌شد بنابراین ماوس کوچک به یک طناب لاستیکی نازک آویزان بود همچنین HP از ماوس باز شو در چند مدل مختلف استفاده کرد. در مورد ادغام تاچ پد، باید از مدل Compaq LTE Elite ۴۸۶ نیز یاد کنیم.

Via NanoBook

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

فناوری ماژولار تاریخچه دشواری دارد (به Project Ara، LG G۵ و Blocks مراجعه کنید)، اما ایده تعویض برخی از قطعات برای لپ تاپ Via NanoBook است. در نگاه اول، NanoBook شبیه به Asus Eee، لپ‌تاپ یا نت‌بوک کوچک‌شده‌ای است که بسیاری از ما زمانی آن را داشتیم. این لپ تاپ که شاید بتوان آن را تبلت حساب کرد از یک صقحه نمایش ۷ اینچی برخوردار است همچنین NanoBook مجهز به ویندوز XP است.

۳D Laptops

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

تلویزیون‌های سه‌بعدی را به خاطر دارید، قالب‌هایی که اکنون منقرض شده اند سرنوشت لپ تاپ‌های سه بعدی نیز درست مانند تلوزیون‌های سه بعدی بود. Dell و Alienware بیش تر به دلیل استفاده از فناوری سه بعدی استریوسکوپی در مدل‌ها XPS ۱۷ و Alienware m۱۷ R۳ مورد توجه قرار گرفته بودند، اما MSI، Sony، HP، Origin و Asus نیز آن را امتحان کردند.

فناوری سه بعدی در آن زمان بسیار محدود بود و فقط با بازی‌های خاص و دیسک‌های بلوری کار می‌کرد. بازی برای مدت طولانی منجر از طریق این فناوری موجب خستگی چشم می‌شد. اکثر لپ‌تاپ‌های سه بعدی از قابلیت ۳D Vision انویدیا استفاده می‌کنند که برخی از بازبینان آن را بهتر از موارد موجود در تلویزیون‌های سه بعدی می‌دانند. با این حال، مشکل عینک و قیمت بالا در این نوع لپ تاپ‌ها ادامه تولید را با مشکل مواجه کرد.

Lenovo ThinkPad W۷۰۰ds

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

اگر همزمان به دو نمایشگر دارید امروزه بهترین گزینه، اتصال به یک نمایشگر خارجی است. در اواخر دهه ۲۰۰۰ می‌توانستید لپ‌تاپ لنوو ThinkPad ۷۰۰ds را بخرید، لپ‌تاپی با نمایشگر ۱۰.۶ اینچی کشویی البته نمایشگر اصلی ۱۷ اینچی بود. این لپ‌تاپ تمام ابزارهای موجود در آن زمان را داشت از جمله یک کالیبراتور رنگ داخلی پنتون و یک تبلت یا دیجیتایزر (جدا از صفحه لمسی)، که می‌توانستید با استفاده از قلم داخلی Wacom روی صفحه کار کنید. این موضوع می‌تواند راه‌حلی عالی برای کاربران حرفه‌ای باشد که در سفرها به صفحه نمایش بیشتری نیاز دارند البته وزن این لپ تاپ بسیار عجیب بود و می‌توانست مشکل سار باشد وزن این لپ تاپ ۱۱ پوند و ضخامت ۲.۱ اینچ بود.

Asus Taichi

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

یک لحظه صبر کنید، آیا صفحه نمایش به اشتباه در سمت دیگر لپ تاپ نیست؟ ایسوس به جای اینکه بفهمد چگونه یک لپ تاپ را به تبلت تبدیل کند، به سادگی یک صفحه دوم را به بیرون لپ تاپ اضافه کرد. به این ترتیب، می‌توانید حالت سنتی تاشو را حفظ کنید و در لحظه بستن درب، وارد حالت تبلت شوید. عمر باتری، در واقع بزرگترین نقص این لپ تاپ بود. ایسوس طراحی دو صفحه‌نمایش را برای سال‌ها کنار گذاشت و آن را به شکلی متفاوت در مدل ZenBook Pro Duo دوباره معرفی کرد.

Asus ROG GX۷۰۰

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

همین چند سال پیش ایسوس، لپ‌تاپ ROG GX۷۰۰ را عرضه کرد، یک لپ‌تاپ گیمینگ هیولا که یک خنک‌کننده مایع غول‌پیکر به لبه آن متصل شده است. هر گیمر رایانه شخصی می‌داند که بزرگترین قاتل لپ تاپ، حرارت ضعیف است. افزودن فن‌های نازک تر، از داغ شدن بیش از اندازه و انفجار لپ تاپ جلوگیری می‌کند.سیستم خنک‌کننده از یک شیر آب‌بندی سفارشی برای پمپ کردن مایع خنک‌کننده به لپ‌تاپ استفاده می‌کرد جایی که گرما توسط رادیاتورهای ۹۲ میلی‌متری خارج می‌شد.

با این کار شاهد افزایش ۲۰ درصدی عملکرد و کاهش ۳۰ درصدی حرارت برای CPU و GPU بود. همه چیز عالی به نظر می‌رسد، اما این لپ تاپ وزن بسیار زیادی داشت. وزن این لپ‌تاپ قبلاً ۸.۶ پوند بود اما اضافه کردن یک سیتستم خنک کننده عجیب وزن ترکیبی را به بیش از ۱۰ پوند رساند. ایسوس به امید اینکه ارزش بیشتری به هیولای غیرعملی خود بیافزاید، یک سال بعد نسخه دیگری منتشر کرد، اما حتی این موضوع نیز برای این لپ تاپ را ارزشمند نکرد.

Acer Iconia ۶۱۲۰

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

زمانی که IBM لپ تاپی را با صفحه کلید مکانیکی لمسی و کلیکی ساخت، Acer با جایگزین کردن صفحه نمایش ۱۴ اینچی حاوی نمایشگر و صفحه کلید لمسی، جهت مخالف را در پیش گرفت. این تغییر عجیب مزایای خود را داشت. در کل این موضوع ایده بدی نبود، اما برخی از مشکلات آشکار بودند مانند تاخیر در ورودی، عملکرد ضعیف و صفحه لمسی کوچک که از حرکات پشتیبانی نمی‌کرد.

Dell XPS ۱۲

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

ایده Dell این بود که صفحه نمایش را در یک محور افقی به قاب بچسباند تا صفحه نمایش بتواند به اطراف بچرخد و رو به بیرون باشد. این لپ‌تاپ‌ها که لپ تاپ تبدیل‌پذیر یا ۲ در ۱ نام دارند همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهند، همانطور که در استودیوی مایکروسافت سرفیس مشهود است که صفحه نمایش آن از لولا جدا می‌شود و به اطراف می‌چرخد. این لپ تاپ از ویندوز ۸ پشتیبانی می‌کرد.

Asus ROG Mothership GZ۷۰۰

لپ تاپ‌هایی با طراحی عجیب +عکس

وقتی برای اولین بار Mothership را شخصاً دیدم، از فناوری مخصوص آن غافلگیر شدم اما نمی‌دانستم چه کسی آن را می‌خرد. منظورم این است که ان وسیله واقعاً یک لپ‌تاپ نیست، زیرا خوب، روی پاهای شما قرار نمی‌گیرد. Mothership را باید بین یک دسکتاپ ثابت و یک ایستگاه کاری در حال حرکت قرار داد. تعریف ROG Mothership کار آسانی نیست، اما بهترین تعریف در مورد آن عنوان یک لپ تاپ همه کاره بی سیم است در این لپ تاپ همه اجزا در پشت یک صفحه نمایش بزرگ ۱۷ اینچی قرار گرفته اند، در حالی که صفحه کلید از یک بخش باریک تشکیل شده است که با آهنربا به Mothership متصل می‌شود، اما می‌تواند جدا شود و به صورت بی سیم از آن استفاده شود. وقتی کیبورد برداشته می‌شود، Mothership اساساً به تبلتی غول‌پیکر تبدیل می‌شود که از طریق پایه پشتی به‌طور عمودی می‌ایستد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!