روش‌های گزینش باید به‌روز شود


روش‌های گزینش باید به‌روز شود

نماینده هیات عالی گزینش کشور در هیات مرکزی گزینش بهزیستی با تاکید بر اینکه روش‌های گزینش باید به‌روز شود، گفت: فعلا قانون گزینش به قوت خود باقی است تا نقاط نقص آن مرتفع شود.

علی خلیلی در نشست علمی کاربردی مدیران گزینش بهزیستی سراسر کشور که در سازمان بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد،با بیان حدیثی از امام حسین (ع) اظهار کرد: نیاز مردم به شما از نعمت‌های خدا بر شما است. از این نعمت افسرده و بیزار نباشید. بنابراین اینکه در منصبی قرار بگیریم که مردم به ما مراجعه کنند نعمت بزرگی است و باید سعی کنیم در حد توانایی این نیازها را رفع نماییم و از تکثر این مراجعات افسرده نشویم. گزینش ابزاری در نیروی انسانی است.

وی افزود: چند بند سیاست‌های نظام اداری که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند مرتبط با گزینش است. در بند ۳ بر بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای وغیرحرفه‌ای تاکید بسیاری شده است. در بند ۴ به موضوع دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران تاکید شده است و در بند ۷ نیز به زمینه‌سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در استان‌های کمتر توسعه یافته و مناطق محروم توجه ویژه‌ای شده است که بایستی این موارد را در گزینش در اولویت قرار دهیم.

نماینده هیات عالی گزینش کشور در هیات مرکزی گزینش بهزیستی با بیان اینکه امروز پانزدهم دی ماه سالروز صدور فرمان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در امر تشکیل نهاد گزینش است، گفت: در نامه امام یک سری صفات ایجابی و سلبی در هیات‌های مرکزی گزینش وجود دارد نظیر اینکه افراد باید حتما صالح، متعهد، عاقل، آگاه به مسائل روز و... باشند. همچنین صفات سلبی مانند تنگ نظری، تندخویی، سهل انگاری و... را نداشته باشند. این قوانین به کلیه دستگاه‌های اجرایی تسری پیدا کرد. آیین نامه اجرایی مصوب ۱۳۷۷ است.بسیار تاکید شده که هرگونه جذب و به کارگیری نیروی انسانی منوط به رعایت قانون گزینش باشد.

با بیان اینکه ضرورت بازنگری قانون گزینش و آیین‌نامه‌های مربوط به آن نیز در راس امور قرار دارد، تصریح کرد: روش‌های گزینش باید به‌روز شود. فعلا قانون گزینش به قوت خود باقی است تا نقاط نقص آن مرتفع شود.

مسئله اهمیت به نماز و رعایت حجاب در انتخاب کارمندها بسیار اهمیت دارد

در ادامه مراسم محمود مظفر، مدیرکل و عضو هسته مرکزی گزینش سازمان بهزیستی با بیان اینکه برای اینکه امروز در این جایگاه قرار بگیریم رشادت‌های زیادی انجام گرفته و نباید مدیون خون شهدا شویم، گفت: ما موظفیم کارمندی را در طی ۳۰ سال اشتغال تربیت کنیم و فردی را انتخاب کنیم که ادامه دهنده راه ائمه و شهدای ما باشد. وظیفه گزینش خیلی تاثیرگذار و مهم است. قطعا اگر انتخابی درست داشته باشیم تا انتها هر فعالیت مثبتی که آن نیرو انجام دهد خیرش برای ما نیز نوشته می‌شود و اگر فرد اشتباهی را انتخاب کنیم هر اشتباهی که مرتکب شود قطعا ما نیز در آن دخیل هستیم.

وی افزود: مسئله اهمیت به نماز و رعایت حجاب در انتخاب کارمندها بسیار اهمیت دارد و بایستی به شدت مورد توجه قرار گیرد. هرچه به این دو مورد توجه کنیم سودآوری، بهره‌وری، برکت و بازدهی کاری سازمان قطعا بالاتر می‌رود. هرزمان نماز را سبک بشماریم شهوات و منکرات نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین در انتخاب افراد باید به این دو مقوله نگاه ویژه‌ای شود.

مدیرکل و عضو هسته مرکزی گزینش سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: فضای مجازی متفاوت با زندگی واقعی نیست. باید ظاهرسازی‌ها و ظاهرنمایی‌ها را تشخیص دهیم و باید در هردو مکان تمامی موارد مراعات شود. علاوه براین در تحقیق‌های میدانی بایستی به‌گونه‌ای عمل شود و سوال پرسیده شود که هویت افراد زیر سوال برده نشود و آبروی آنها نیز حفظ شود.

در سازمان بهزیستی، گزینش بر پایه‌ دانش و احراز شایستگی‌ها استوار شده است

مسعود فیروزی، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باتوجه به وضعیت خطیر سازمان بهزیستی بایستی افرادی در این سازمان به کار گرفته شوند که دلسوز، دغدغه‌مند، پاکدست و عاشق خدمت باشند کمااینکه رویه نیز به‌گونه‌ای است که گزینش افراد بر مبنای ملاک‌های علمی انجام گرفته است.

وی گفت: سازمان بهزیستی، بیش از ۱۵۰ وظیفه و فعالیت را بر عهده دارد و مسائل و موضوعات زیادی را در جامعه پوشش می‌دهد. ضرورت دارد که بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها در این سازمان مردم‌نهاد و انقلابی به کار گمارده شوند. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، وظایف زیادی به بخش غیر دولتی واگذار شده، هزاران مرکز غیر دولتی در سراسر کشور این فعالیت‌ها را انجام میدهند که در نتیجه، کار دوایر گزینش، بسیار سنگین و حجیم شده و این بخش سازمان، مسؤولیت زیادی را بردوش می‌کشد.

فیروزی افزود: باید تلاش کنیم ملاک‌های آن امام بزرگوار در گزینش بهترین‌ها را مد نظر داشته باشیم که خدای ناکرده، نکات کم‌ارزش مورد توجه قرار نگیرد و افرادی که بنیه علمی و شایستگی اخلاقی دارند کنار گذاشته نشوند. تجربه ما و انتصاب مدیران شایسته و درست‌کار سازمان و در رده‌های میانی نشان می‌دهد که خوشبختانه در سازمان بهزیستی، گزینش بر پایه‌ دانش و احراز شایستگی‌ها استوار شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط