طرز تهیه سالاد الویه


طرز تهیه سالاد الویه

سالادهایی مثل سالاد فصل همیشه به عنوان پیش غذا یا کنار غذاهای دیگر سرو میشوند.

طرز تهیه سالاد الویه

مواد لازم برای سالاد الویه

سیب زمینی متوسط 4 عدد تخم مرغ 3 عدد ژامبون مرغ یا گوشت 5 ورق کنسرو نخود فرنگی هویج و ذرت 1 پیمانه خیار شور رنده شده 1 و 1/2 پیمانه سس مایونز 2 قاشق غذاخوری ماست ساده 2 قاشق غذاخوری آبلیمو به دلخواه پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری نمک و فلفل به مقدار لازم

اطلاعات مواد مغذی

298کالری

15 گرمچربی

32 گرمکربوهیدرات

10 گرمپروتئین

اما بعضی از سالادها مثل الویه و سالاد ماکارونی را همه به عنوان یک وعده غذای اصلی میشناسیم. سالاد الویه غذایی است که همه ما به خوبی با آن آشنا هستیم ولی جالب است بدانید که این سالاد در اصل مربوط به شوروی سابق بوده و حتی امروزه در روسیه و کشورهای اطراف آن در شب سال نو سرو میشود. البته الویه در ایران و بعضی کشورهای اروپایی هم رواج زیادی پیدا کرده است.

معمولاً در سالاد الویه از موادی از قبیل سیب زمینی آب پز، ژامبون یا مرغ پخته، تخم مرغ آب پز، خیارشور، نخود فرنگی و هویج استفاده میشود. پایه الویه سیب زمینی پخته و سس مایونز است. انتخاب بقیه مواد تا حد زیادی سلیقه ای است و بستگی به ذائقه شما دارد. در اینجا از ژامبون گوشت استفاده شده ولی شما میتوانید سالاد الویه با مرغ هم تهیه کنید که دستور تهیه اش هم در سایت ایران کوک موجود هست.

طرز تهیه سالاد الویه

مرحله اول:

قبل از هر چیز سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را آب پز کنید.به این ترتیب که آنها را با چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید. در قابلمه را ببندید و حدود 1 ساعت روی حرارت قرار دهید تا خوب پخته شوند. جهت اطمینان از پخته بودن سیب زمینی میتوانید چنگالی را داخل آن ها فرو کنید. سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را پوست بگیرید و با دنده ریز رنده کنید. اگر دوست دارید کمی تکه های سیب زمینی زیر دندان حس شوند، میتوانید به جای رنده آنها را با گوشتکوب بکوبید یا از رنده درشت تر استفاده کنید.

مرحله دوم:

خیارشور را هم رنده کنید و همراه سیب زمینی و تخم مرغ داخل کاسه ای بریزید. ژامبون را نیز خرد کنید و سپس همراه مخلوط سبزیجات (نخودفرنگی، هویج و ذرت)کنسروی یا پخته به بقیه مواد سالاد اضافه کنید.

مرحله سوم:

سس مایونز و ماست را در ظرف دیگری بریزید. نمک، فلفل و در صورت تمایل کمی آبلیمو و پودر سیر بزنید (اگر خیارشور شما ترش است بهتر است از آبلیمو صرف نظر کنید). خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

سس را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید.

مرحله پنجم:

الویه را بچشید و اگر لازم است به آن نمک و فلفل بیشتری بزنید. پس از مخلوط کردن مواد و آماده شدن سالاد الویه آن را در ظرف بریزید و تزیین کنید و حداقل به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود. اگر قصد دارید این سالاد را به عنوان غذای تولد درست کنید میتوانید کیک الویه درست کنید که روش تهیه آن درست مثل طرز تهیه کیک مرغ است.

نکته ها :

-حتماً سیب زمینی را با پوست بپزید. در غیر این صورت سالاد الویه شما شل میشود و نمیتوانید آن را به خوبی تزیین کنید.

– به جای کنسرو میتوانید از نخودفرنگی، هویج و ذرت آبپز شده استفاده کنید.

– هویج را در سالاد الویه رنده نکنید چون باعث شل شدن سالاد میشود.

سالاد الویه سرد خوشمزه تر است.

منبع : ایران کوک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟