تاکید رئیس جمهور بر امدادرسانی سریع به سیل‌زدگان جنوب


تاکید رئیس جمهور بر امدادرسانی سریع به سیل‌زدگان جنوب

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر امدادرسانی سریع به سیل‌زدگان جنوب کشور گفت: راهکار برون رفت از خطرات ناشی از سیل، تقویت حوزه آبخیزداری است و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه (15 دی 1400) در جلسه هیات دولت با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، صدیقه بودن را از جمله القاب و خصوصیات بانوی دو عالم دانست و گفت: واژه صدق که در قرآن نیز بر آن تاکید شده است تنها در گفتار نیست و انسان باید در نیت، هدف، رفتار و سیره زندگی خویش صداقت و پاکی داشته باشد و البته صادق بودن هزینه دارد و حضرت زهرا(س) و همه انبیاء الهی در این راه هزینه داده اند.

وی لزوم مراقبت از گرفتاری در منیت و خود برتربینی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بعضا افراد چاپلوس با نسبت دادن فضایل بی حساب و کتاب فرد را دچار توهم، برتر بودن می‌کنند لذا انسان باید همواره مراقب باشد که دچار این آفت نشود همچنان که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی با همه بزرگی، ادعایی نداشت.

آیت الله رئیسی در ادامه با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و بهنگام اظهارداشت: مجموعه اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید فعال بوده و با حوزه سخنگویی و شورای اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ باشند و مواضع سازمان و دولت را برای مردم تبیین کرده و توضیح دهند و در مقابل، انتقادات و نظرات مردم را انتقال داده و پل ارتباطی بین دولت و مردم باشند.

رئیس جمهور گفت: مردم در کنار اعتماد به دولت انتظار دارند گزارش عملکردها و اقدامات انجام شده دستگاه‌ها به آنها ارائه شود و در این زمینه روابط عمومی‌ها و صدا و سیما نقش مهمی برعهده دارند.

رئیسی با تاکید بر اینکه دولت از طرح انتقاد‌ها و دغدغه‌های مردم استقبال می‌کند و آن را در اصلاح و پیشرفت امور موثر می‌داند، اظهارداشت: در کنار ضعف و ابهاماتی که در فضای رسانه ای و یا در عرصه افکار عمومی مطرح می‌شود، دستگاه مربوطه باید پاسخ مناسبی به اینگونه ابهامات و سوالات ارائه دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت ، سیر نزولی تورم و سفرهای استانی از جمله نقاط قوت دولت است اما متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و بهنگام، برخی‌ها تلاش می‌کنند، ‌اینگونه موارد را بعنوان نقاط ضعف مطرح کرده و در اذهان عمومی به نوع دیگری جلوه دهند لذا لازم است در کنار تبیین و تشریح اقدامات و عملکردها، در بیان مطالب بویژه اعداد و آمار اقتصادی دقت شود که متقن و حساب شده باشد تا اعتماد مردم خدشه دار نشود .

وی در ادامه به موضوع سیل در استان‌های جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: در این سیل اراضی کشاورزی دچار خسارت شده اند و ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان برای جبران خسارت ضرورت دارد و وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را از نزدیک پیگیری کند.

رئیس جمهور همچنین امدادرسانی سریع به آسیب دیدگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه دولت با تمام ظرفیت به میدان آمده است و ضروری است بلافاصله پس از امدادرسانی اولیه، وضعیت مردم سروسامان داده شود تا دچار مشکل نشوند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر توجه به حوزه آبخیزداری گفت: راهکار برون رفت از خطرات ناشی از سیل، تقویت حوزه آبخیزداری است و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به «بهمن امیری مقدم» به عنوان استاندار کرمانشاه، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از برنامه مدون در اداره این استان، اظهار داشت: استان کرمانشاه نقش و جایگاه ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس داشته و مردم این استان دِین خود را به ایران و انقلاب ادا کردند و ما هم باید نسبت به این مردم مقاوم و ارزشمند وظایف‌مان را انجام دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به کثرت نیروهای جوان، مستعد و انقلابی در استان کرمانشاه، گفت: اشتغال جوانان مهم‌ترین دغدغه مردم استان است که آنها و ما را رنج می‌دهد لذا اولویت استاندار باید رسیدگی به این موضوع و تلاش برای حل مسأله بیکاری باشد.

رئیسی همچنین بر لزوم توجه استاندار جدید به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مختلف جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی استان کرمانشاه در برنامه‌ریزی و اداره این استان تأکید کرد.

در جلسه هیات دولت بنا به پیشنهاد وزیر کشور و با رای موافق هیات وزیران، ‌بهمن امیری مقدم به عنوان استاندار کرمانشاه انتخاب شد.

امیری مقدم متولد ۱۳۴۱ کرمانشاه، از جانبازان جنگ تحمیلی و کارشناس مدیریت است.

رئیس ستاد سپاه کرمانشاه در دوران دفاع مقدس،‌ جانشین ستاد مهندسی کل سپاه،‌ فرماندهی انتظامی استان‌های گیلان و خراسان رضوی و مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور از جمله سوابق وی است.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو