رییس سازمان صمت خوزستان:ثبت معاملات در سامانه ستاد الزامی است


رییس سازمان صمت خوزستان:ثبت معاملات در سامانه ستاد الزامی است

اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ثبت معاملات در سامانه ستاد را الزامی دانست و گفت: دستگاه های دولتی و بخش خصوصی مکلف هستند تمامی اقدامات خود از جمله واگذاری ، معاملات و پروژه ها را برای شفاف سازی در سامانه ستاد ثبت کنند.

امیرحسین نظری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دولت برای اجرای پروژه های خدماتی و عمرانی در سطح کشور هزینه زیادی متحمل شده ضمن اینکه این پروژه ها و خدمات بیشتر توسط بخش خصوصی انجام می شود افزود:پیش از این ،واگذاری اینگونه خدمات به پیمانکاران به صورت سنتی انجام می شد که در مواردی رانت و فساد را به دنبال داشت.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت:وزارت صمت سامانه ای را برای ساماندهی این بخش طراحی کرده تا تمام معاملات دولتی در این سامانه بارگزاری شوند.

وی اظهار داشت:این سامانه تحت عنوان تدارکات الکترونیکی ستاد به مرحله اجرا درآمده و تمامی دستگاه های اجرایی مکلف هستند اقدامات در بخش خدماتی ، پیمانکاری و هزینه ای را از طریق این سامانه انجام دهند.

رییس سازمان صمت ادامه داد: از زمان راه اندازی این سامانه، شفاف سازی خوبی در زمینه واگذاری خدمات به وجود آمده و درصد خطا و رانت در بخش مربوط به این نوع معاملات بسیار پایین آمده و تا حدودی به صفر رسیده است.

نظری اظهار داشت: بخش خصوصی نیز مکلف است قیمت گذاری طرح ها و خدماتی را که انجام می دهد در این سامانه ثبت کند لذا اگر پروژه و یا معامله ای انجام داد باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کند.

وی گفت: این سامانه بر اساس ضوابطی که پیش بینی شده است با حضور دستگاه های نظارتی در مزایده ها و مناقصه ها کنترل می شود ضمن اینکه راه اندازی این سامانه در برچیدن فساد و رانت در مسیر واگذاری ها نیز بسیار تاثیر گذار بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی