تفاوت ویندوز 11 و ویندوز SE 11 چیست؟


تفاوت ویندوز 11 و ویندوز SE 11 چیست؟

درست چند روز پس از معرفی ویندوز 11، مایکروسافت از نسخه دیگر سیستم‌عامل خود به نام ویندوز SE 11 رونمایی کرد. اما این دو نسخه چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ تفاوت ویندوز 11 و ویندوز SE 11 چیست؟ ویندوز SE 11 نسخه مبتنی بر ابر سیستم‌عامل ویندوز 11 است که به منظور رقابت با ChromeOS […]

تفاوت ویندوز 11 و ویندوز SE 11 چیست؟

ویندوز SE 11 نسخه مبتنی بر ابر سیستم‌عامل ویندوز 11 است که به منظور رقابت با ChromeOS گوگل توسعه داده شده است. این نسخه طراحی ساده‌تر و ابزار مدیریتی پیشرفته‌تری دارد و عموما به درد دانش‌آموزان و سیستم آموزشی می‌خورد.

در ادامه با کلیک همراه باشید تا چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های ویندوز 11 و ویندوز SE 11 را با یکدیگر مرور کنیم.

نصب برنامه‌های شخص ثالث

شاید جالب باشد بدانید در نسخه SE، امکان دانلود برنامه از فروشگاه مایکروسافت وجود ندارد و کاربران باید برخی برنامه‌های مورد نیاز خود را روی کامپیوتر سایدلود (بارگیری جانبی) کنند؛ آن هم تنها در شرایطی که برنامه مورد نظر در دسته‌بندی‌های زیر قرار بگیرند:

برنامه‌های فیلتر محتوا برنامه‌های مرتبط با تست برنامه‌های دسترس‌پذیری برنامه‌های مرتبط با کلاس درس برنامه‌های مدیریتی، عیب‌یابی، اتصال و پشتیبانی ضروری مرورگرها

پشتیبانی از برنامه‌های Office به صورت آفلاین

ویندوز 11 SE یک نسخه آموزش‌محور است. در این امکان، استفاده آفلاین از برنامه‌های آفیس مایکروسافت مثل ورد، پاورپوینت، اکسل و وان نوت وجود دارد؛ با این تفاوت که فایل‌ها برای دسترسی بهتر و سریع‌تر دانش‌آموزان و مدرسان، روی سرویس ابری وان درایو ذخیره می‌شوند.

محدودیت Snap Layouts

اسنپ لی‌اوت در ویندوز 11 مجموعه‌ای از قالب‌های پیش‌فرض است که برای آرایش پنجره‌های برنامه روی نمایشگر به کار می‌رود. در نسخه SE تعداد پنجره‌های Snap از 4 به 2 کاهش یافته است.

طبق اظهارات مایکروسافت، این مسئله باعث می‌شود دانش‌آموزان تمرکز بیشتری روی درس داشته باشند.

تفاوت ویندوز 11 و ویندوز SE 11 چیست؟

تفاوت ویندوز 11 و ویندوز SE 11 چیست؟

عدم وجود ویجت

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ویندوز 11، بهبود پنل ویجت‌هاست؛ بدان معنا که حال کاربران می‌توانند آخرین به‌روزرسانی‌ها را در رابطه با داده‌های آب‌وهوایی، اخبار، نتایج مسابقات و تصاویر، روی ویندوز مشاهده کنند. متأسفانه مایکروسافت در نسخه SE کلیه ویجت‌ها را حذف کرده تا دانش‌آموزان و دانشجویان حین انجام تکالیف یا پروژه‌های دانشگاهی دچار حواس‌پرتی نشوند.

تفاوت ویندوز 11 و ویندوز SE 11 عموما به محدود شدن برخی ویژگی‌ها خلاصه می‌شود. ویندوز SE 11 از نظر قابلیت‌های مربوط به حریم خصوصی، امنیت و دسترس‌پذیری تفاوت چندانی با ویندوز 11 معمولی ندارد. با این حال تغییرات متعددی روی آن اعمال شده تا فضای ویندوز، سازگاری بیشتری با نیازهای دانش‌آموزان داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی