ارتقای سامانه گزارشگران فساد تا هفته دیگر


ارتقای سامانه گزارشگران فساد تا هفته دیگر

رئیس مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سامانه گزارشگران فساد تا هفته دیگر ارتقا پیدا می‌کند.

ارتقای سامانه گزارشگران فساد تا هفته دیگرآقای احمدی گرجی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در حاشیه گردهمایی مدیران دفاتر مدیریت عملکرد رسیدگی به شکایات دستگاه‌های اجرایی افزود: سامانه گزارشگران فساداز دو سه سال پیش ایجاد شده بود که طی یکی دو سال اخیر نقایص و ایرادات آن شناسایی شد و خوشبختانه امروز اداره فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور به همه دستگاه‌ها اعلام کرد که از هفته آینده ارتقا پیدا خواهد کرد و بعد از آن مردم به راحتی می‌توانند وارد این سامانه شوند و کد رهگیری و کاربری بگیرند و گزارش‌های خود را پیگیری و همچنین از طریق این سامانه روند اجرای شکایات و گزارش‌ها را خودشان دنبال کنند.
وی گفت: تلفن گویای ۱۳۶ سازمان بازرسی کل کشور که ۲۴ ساعته پاسخگو خواهد بود، نیز ارتقا پیدا کرده است.
احمدی گرجی افزود: همه این‌ها با کمک مدیران نظارت پذیر ما موثر خواهد بود به ویژه ماده ۲۵ قانون ارتقا سلامت اداری تکلیف کرده است تمامی دستگاه‌ها باید در این حوزه پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها هنوز این سامانه را ایجاد نکردند که بایستی پیش از انجام می‌دادند.
احمدی گرجی گفت: ماده ۲۵ قانون ارتقا سلامت اداری سازمان بازرسی کل کشور را مکلف کرده است که نظارت کند آیا دستگاه‌های اجرایی این سامانه را به صورت آنلاین و برخط فعال دارند یا خیر؟ اگر دارند سالانه آن را ارتقا بدهند و هر ماه نیز پاسخگو باشند.
وی گفت: خوشبختانه این شرایط در سازمان بازرسی کل کشور فراهم شده است تا بتوانیم در مقابل مطالبه گری کل مردم پاسخگو باشیم.
رئیس مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور افزود: خوشبختانه سردار شهید سلیمانی بعد از شهادتش به افتخار ناظری درآمده است که در واقع ناظر اصلی آن است در حالی که ما نیز ناظریم، اما آیا واقعا متناظریم؟ در حالی که جایگاه نظارت بازرسی از نظر معنوی همین حساسیت‌ها و ظرفیت هاست که خدا و شهدا را در همه حال ناظر بدانیم.

رصد لحظه‌ای برخورد دستگاه‌ها با مردم

رئیس مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با ایجاد درگاه واحدی بین دستگاه‌های اجرایی نحوه برخورد این دستگاه‌ها با مردم را کاملا به لحظه رصد خواهیم کرد.
آقای احمدی گرجی در ادامه افزود: امروز مدیران بازرسی، ارزیابی و نظارت‌های درون دستگاهی را دورهم جمع کردیم تا هم از اوضاع و احوال آن‌ها مطلع شویم و هم اینکه تعاملی بین سازمان بازرسی کل کشور به عنوان جامع‌ترین نهاد نظارتی و نهاد‌های بازرسی سازمان‌ها ایجاد کنیم.
وی گفت: در این خصوص دبیرخانه‌ای را تشکیل دادیم که ماهانه دور هم جمع خواهیم شد و درباره مباحث مختلف تبادل نظر خواهیم کرد.
احمدی گرجی ادامه داد: کلیاتی از شکایات و گزارش‌های فسادی که به دست ما یا به دست مدیران نظارتی دستگاه‌ها می‌رسد همه آن‌ها را جمع آوری و تدوین و آسیب شناسی می‌کنیم و در واقع با ایجاد درگاه واحدی نحوه برخورد دستگاه‌های اجرایی با مردم را کاملا به لحظه رصد خواهیم کرد.
احمدی گرجی گفت: در واقع پنجره واحدی در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل خواهیم داد تا این گزارش‌ها و برخورد‌ها را به صورت لحظه‌ای بررسی و پیگیری کنیم.
وی افزود: در نشست امروز نیز درباره کم و کیف حمایت و تشویق گزارشگران فساد هم اندیشی کردیم و در واقع آن ارتش ۳۶ میلیونی، ۸۰ میلیونی خواهدشد و عزیزانی که از بروز فساد یا بزه و تخلف در دستگاه‌ها گزارش می‌دهند حتما با تمام قدرت هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ مادی حمایت و تشویق می‌کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه بر همین اساس در مجلس شورای اسلامی نیز ۶۰ نماینده مجلس طرحی را تحت عنوان تشویق و حمایت گزارشگران فساد ارائه دادند که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مسئول اصلی این درگاه خواهد بود و هم اکنون در حال بررسی آن هستیم و به صورت هفتگی این موضوع در کمیسیون‌ها بررسی می‌شود تا ان شاءالله با حمایت‌ها و تشویق‌هایی که از گزارشگران فساد صورت می‌گیرد اعتماد مردم را بیشتر جلب کنیم و مردم به کارآمدی نظام بیش از پیش بیشتر اعتماد کنند و متعاقب آن مشارکت مردمی را داشته باشیم و مردم بیش از گذشته وارد صحنه شوند و نظارت‌ها بیشتر شود و از حمایت‌ها و نظارت‌های همگانی مردم بهره ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !