یادی از نابغه نظامی «شهید منصور ستاری»


یادی از نابغه نظامی «شهید منصور ستاری»

شهید منصور ستاری از نخبگان کشور بود که در زمینه خودکفایی خدمات کم نظیری برای پدافند هوایی انجام داد؛ استعداد فوق العاده، فداکاری، عطوفت و مهربانی از دیگر ویژگی‌های این شهید گرانقدر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرلشکر شهید منصور ستاری در سال ۱۳۲۷ در روستای ولی آباد ورامین در خانواده‌ای ادیب به دنیا آمد و دوران ابتدایی را در همان روستا گذراند.

وی در طول دوران تحصیل همواره یکی از شاگردان ممتاز کلاس بود.

هواپیمای شهید ستاری ۱۵ دی ۱۳۷۳ در بازگشت از جشن دانش آموختگی گروهی از دانشجویان دوره خلبانی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان به سمت تهران در جاده نایین-یزد، دچار سانحه شد و در این حادثه ناگوار، شش تن از امیران نیروی هوایی ارتش به همراه شهید ستاری و شش خدمه پروازی به شهادت رسیدند.

۱۵ دی یادآور عروج ملکوتی شهید خلبان منصور ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش به همراه دیگر فرماندهان ارتش شهید خلبان مصطفی اردستانی (معاونت عملیات نیروی هوایی)، شهید خلبان سید علیرضا یاسینی (معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی)، شهیدان شجاعی، رزاقی، شریفی، جمشیدی، جم منش، سنایی، پورزاری، محتشمی و شهید محسنی است.

شهید ستاری، مردی سخت کوشی بود که بیشتر اوقات شبانه روز را در پی کار‌های نظامی پایگاه هوایی، رسیدگی به مشکلات پرسنل و تنظیم برنامه‌های کاری آینده بود و هیچ فرصتی برای استراحت نداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج