جانشین فرمانده کل سپاه: قاتلان شهید سلیمانی باید قصاص شوند


جانشین فرمانده کل سپاه: قاتلان شهید سلیمانی باید قصاص شوند

مشهد- ایرنا- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: افراد خبیث و قاتلان شهید سلیمانی باید تاوان حماقت خود را بدهند و قصاص شوند تا دیگر چنین افکاری در ذهن آنها شکل نگیرد.

سردار علی فدوی روز چهارشنبه در همایش علمدار و مراسم تشییع پیکر یک شهید گمنام در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: پس از شهادت سردار سلیمانی به عنوان یک تکلیف تمامی افرادی را که در این عمل دست داشتند در معرض انتقام سخت و قصاص قرار می‌دهیم و حتی یک شب آنها را رها نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب بدانند که ما توانمند به انجام این کار هستیم و آنها را قصاص می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم حسرت جدا ماندن از قافله شهدا را می‌خورد و خداوند اسباب شهادت را برای او فراهم آورد و شهید شدن به دل او راه یافته بود که این موضوع در دست نوشته‌های آخر او نیز هویداست.

وی افزود: در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شاهد بزرگداشت یاد او باشکوه‌تر از سال قبل هستیم و این به خاطر عظمت و محبتی است که خداوند نسبت به او در دلها قرار داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه: قاتلان شهید سلیمانی باید قصاص شوند

سردار فدوی ادامه داد: شهید سلیمانی با خداوند معامله کرد و به همین دلیل خدا شرایط چنین تشییع و بزرگداشتی برای او فراهم آورد و اکنون دشمنان به فکر هستند که در فضای مجازی با نام او مقابله کنند ولی بدانند که در این امر نیز به لطف خدا، پیروز نخواهند شد.

وی گفت: بسیاری از شهرها متقاضی برگزاری تشییع پیکر شهید سلیمانی بودند ولی براساس برنامه ریزی انجام شده، شهر مشهد برای طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) انتخاب شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شهید سلیمانی همچون سایر فرماندهان جنگ در زمان دفاع مقدس در اتاق فرماندهی نمی‌ماند تا عملیات را اداره کند بلکه در خط مقدم برای هدایت نیروها قرار می‌گرفت و این در حالی است که صحنه‌هایی در جنگ رخ داد که تصور زنده بودن برای او غیر ممکن بود. بعد از جنگ هشت ساله نیز امنیت منطقه کرمان و جنوب شرق کشور مرهون تلاش او بود و سپس ۲۲ سال در جبهه وسیع مقاومت حاضر بود و با عنایت خدا، دشمن را با شکست روبرو کرد.

وی ادامه داد: یمن یکی از کشورهای فقیر دنیا است و دشمنان این کشور فکر می‌کردند می‌توانند چند روزه آن کشور را تصرف کنند ولی اکنون نزدیک به هفت سال است که این جنگ طول کشیده و دشمنان به دنبال این هستند شرایطی فراهم شود تا آبرومندانه از یمن خارج شوند.

سردار فدوی گفت: عوامل مادی و دنیایی یمن قابل مقایسه با دشمنانش نیست ولی با همه اتفاق‌های رخ داده دشمنان نتوانستند گامی به پیش ببرند زیرا پیروزی جبهه حق، وعده خدا است.

جانشین فرمانده کل سپاه: قاتلان شهید سلیمانی باید قصاص شوند

وی افزود: در طول انقلاب هرگاه به تکلیف خود عمل کردیم به پیروزی رسیدیم ولی گاهی هم بر اساس قاعده معرفی شده خدا عمل نکردیم که نمونه آن در موضوع فرهنگ و اقتصاد است که منجر به شرایط فعلی کشور شده است. ما براساس قاعده دشمن به سوی اقتصاد سرمایه‌داری و لیبرالی حرکت کرده‌ایم و گرنه ملت بزرگ ما نباید در مسایل ابتدایی در موضوع اقتصاد و فرهنگ دچار مشکل باشد. اکنون نیز اگر ما به تکالیف خود عمل کنیم، به فضل خدا این مشکلات نیز حل می‌شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن قبول دارد که ما در دهه ۷۰ به توان بازدارندگی و اقدام اولیه رسیدیم و کسی جرات حمله به ما را ندارد و اکنون نیز آمریکا مفتضحانه در حال فرار از این منطقه است و همه عالم نیز آن را ‌فهمیده‌اند.

وی با اشاره به شکل گیری فتنه بزرگی با نام داعش که با اسم خدا در حال جنگ بود گفت: دشمنان از همه جای عالم نیرو و تجهیزات برای تقویت داعش فراهم کردند ولی نتیجه آن اتحاد بیشتر شیعیان در محور مقاومت شد.

سردار فدوی افزود: اگر ما با تمام وجود تکلیف خود را با اخلاص و صدق نیت انجام دهیم، پیروزی در آن را خدا ضمانت کرده است و با این نگاه همه مشکلات حل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...