نقاشی جدید روح‌الامین درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد+ عکس


نقاشی جدید روح‌الامین درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد+ عکس

سوگواره فاطمی هنرمندان کشور به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سوگواره فاطمی هنرمندان کشور ویژه دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عصر امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در محوطه بیرونی ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که با شعرخوانی چهره‌هایی مانند: یوسفعلی میرشکاک و افشین علا و مرثیه‌خوانی مرتضی طاهری همراه بود، از تابلوی نقاشی "خادم الشهدا" اثر حسن روح‌الامین رونمایی شد.

نقاشی جدید روح‌الامین درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد+ عکس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از سخنرانان حاضر در مراسم اظهار کرد: دی ماه در تاریخ دفاع مقدس ما اهمیت ویژه‌ای دارد. این اهمیت به‌ویژه از این‌رو است که عملیات‌های کربلای 4 و 5 در دی ماه انجام شده‌اند. در دوران دفاع مقدس نیز بخش مهمی از شور، هیجان، احساسات و عواطف حاصل شده مرهون تلاش شعرا، مداحان و اهالی فرهنگ و هنر بود که در خلق چنین عظمتی نقش داشتند.

اسماعیلی افزود: انقلاب ما یک انقلاب فاطمی است؛ زیرا آغاز نهضت بزرگ مردم ایران در سال 1341 و در ایام فاطمیه رقم خورده است. این‌چنین است که می‌گویند انقلاب ما فاطمی‌الحدوث و حسینی‌البقا است. همه حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های مردم ایران ذیل نام مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان پاک و طاهر ایشان رقم خورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: افتخار جامعه هنری ما عشق و ارادت به مکتب اهل‌بیت(ع) است. این عشق، یکی از نمادهای مهم وحدت جامعه اسلامی است. عشق به اهل‌بیت(ع) فصل مشترک همه مسلمان‌های عالم است.

وی ضمن تجلیل از تلاش‌های هنری حسن روح‌الامین، گفت: کاری که روح‌الامین در روزهای آغازین شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام داد، مایه آرامش جامعه شد؛ همان تابلوی نقاشی که در آن شهید سلیمانی در آغوش امام حسین(ع) به تصویر کشیده شده بود.

اسماعیلی در بخش پایانی اظهارات خود خاطرنشان ساخت: جامعه هنری ما همواره در بزنگاه‌های مهم تاریخی پیشگام، خاطره‌آفرین و حماسه‌ساز بوده است.

احمد نجفی، انسیه شاه‌حسینی، کیانوش گرامی، محمد گلریز، امید مهدی‌نژاد، حسن روح‌الامین، جهانبخش سلطانی و... ازجمله هنرمندان حاضر در سوگواره فاطمی هنرمندان کشور بودند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان