پرداخت خسارت برقی مشترکان


پرداخت خسارت برقی مشترکان

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پرداخت خسارت‌های ناشی از نوسانات برق آغاز شده و در حال پرداخت است. نوشته پرداخت خسارت برقی مشترکان (https://tejaratnews.com/%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%ae%d8%b3%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%82) اولین بار در تجارت‌نیوز (https://tejaratnews.com)...

به گزارش تجارت‌نیوز، خسارت‌های ناشی از نوسانات برق پرداخت می‌شود؟

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مشترکی در این باره اقدام نکرده یا با مشکلی مواجه شده، به قسمت بیمه سایت شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) مراجعه و درخواست خود را ثبت کند تا پس از بررسی کارشناسان مربوط، پرداخت خسارت انجام شود.

تعرفه پرمصرف‌ها پلکانی افزایش می‌یابد

وی درباره تعرفه‌های جدید برق هم گفت: در بند «ی» تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ذکر شده، تعرفه‌های برق باید به گونه افزایش یابد که تعرفه مشترکان کمتر از الگوی مصرف یارانه ای مانند قبل محاسبه شود، اما تعرفه پرمصرف‌ها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

سخنگوی صنعت برق افزود: بر این اساس، الگوی مصرف در ماه‌های غیر گرم سال ۲۰۰ کیلووات ساعت تعریف شده که مصرف بیش از ۷۵درصد از مردم کشور پایین تر از این الگو قرار دارد. این عدد برای ماه‌های گرم سال که خردادماه تا شهریورماه است در مناطق گرمسیر سه‌هزار کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است که نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.

وی ادامه‌داد: در مناطق عادی بیش از ۷۰ درصد و در مناطق گرمسیر حدود ۹۵درصد از مشترکان زیر الگوی مصرف تعیین شده هستند و مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند، بر این اساس شاهد تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق خود نخواهند بود.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان‌ کرد: میزان مصرف مازاد بر الگو متناسب با افزایش مصرف به صورت پلکانی و بر اساس هزینه‌های تامین انرژی اضافه می‌شود.

چه کسانی برق رایگان دریافت می‌کنند؟

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز تا زمانی که مصرف برق ماهیانه آنها کمتر از ۵۰ درصد از الگوی تعیین شده در هر منطقه باشد، معاف از پرداخت و به صورت رایگان خواهند بود.

پنجم دی‌ماه اعضای دولت به ریاست «آیت‌الله سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهوری با استناد به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجازه اجرای آن از ابتدای بهمن صادر کرد.

آئین‌نامه تعرفه برق به این معنی نیست که از وسایل برقی به طور کلی استفاده نکنیم، بلکه می‌تواند به معنای استفاده هدفمند و موثر از وسایل برقی باشد.

چه کسانی برق یارانه‌ای دریافت می‌کنند؟

طبق مصوبه هیات دولت، مشترکانی که زیر الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه برق مصرف می‌کنند، مشمول هیچ افزایش قیمتی نشده و همچنان برق یارانه‌ای را دریافت می‌کنند؛ اما مشترکانی که به مصرف بالای خود در خارج از مرز الگوی مصرف ادامه دهند، بیش از یک تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف در ماه باید ۱.۵ برابر هزینه تامین برق برای هر کیلووات ساعت بپردازند، همچنین برق مصرف شده بین ۱.۵ تا دو برابر الگو معادل ۲.۵ برابر هزینه تامین برق و برق مصرف شده مازاد دو برابر الگوی مصرف ۳.۵ برابر هزینه تامین برق برای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید