انتشار سررسید 1401 شورای کتاب کودک با موضوع عروسک‌های نمایشی و سنتی


انتشار سررسید 1401 شورای کتاب کودک با موضوع عروسک‌های نمایشی و سنتی

سررسید شورای کتاب کودک، بنا بر رویه سال‌های گذشته به صورت موضوعی منتشر خواهد شد

انتشار سررسید 1401 شورای کتاب کودک با موضوع عروسک‌های نمایشی و سنتی
انتشار سررسید ۱۴۰۱ شورای کتاب کودک با موضوع عروسک‌های نمایشی و سنتی باطراحی کمال طباطبایی

سررسید سال ۱۴۰۱ شورای کتاب کودک که با موضوع «عروسک‌های نمایشی و سنتی و قصه‌هایشان» تهیه شده است، شامل پنجاه متن به قلم نویسندگان و پژوهشگران است که درباره عروسک‌های نمایشی و سنتی ایران و جهان نوشته شده‌اند.

زندگینامه «نوش آفرین انصاری»، دبیر شورای کتاب کودک، سالشمار فعالیت‌های شورا در سال کاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و پیام روز جهانی کتاب کودک، از دیگر مطالب مندرج در این سررسید است که به زودی منتشر خواهد شد.


شورای کتاب کودک سازمانی مستقل و غیردولتی و نخستین سازمانی است که برای پیشبرد ادبیات کودکان و نوجوانان در ایران پایه‌گذاری شد. شورا در سال 1341 با کوشش توران میرهادی (1395- 1306) و با همکاری گروهی از کارشناسان تعلیم و تربیت و نویسندگان و هنرمندان، فعالیت خود را آغاز کرد. در طول بیش از نیم‌قرن فعالیت مداوم، شورا کوشیده است تا به هدف‌های بنیادین خود در زمینۀ بهبود آثار ادبی برای کودکان و نوجوانان، از نظر محتوا و شکل، ترویج و تشویق خواندن، توسعۀ کتابخانه‌های کودک و نوجوان دست یابد؛ همچنین با تألیف فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان به‌عنوان کتاب مرجع، توانسته منبعی مهم برای اطلاع‌رسانی به کودکان و نوجوانان ایرانی فراهم سازد.

اعضای آن نیروهای داوطلب هستند. شورا در حال حاضر بیش از 700 عضو (رسمی و وابسته) دارد . شورا هزینه‌های خود را با کمکِ حق عضویت دریافتی از اعضا، حق تألیف فرهنگنامه که ناشر برای تألیف فرهنگنامه می‌پردازد و کمک‌های مردمی تأمین می‌کند. بیشتر کمک‌های مردمی که شورا دریافت می‌کند حاصل کوشش گروهی است با نام حامیان شورا و فرهنگنامه. بخش بزرگی از فعالیت‌های شورا را نیز دوستداران کودکان و نوجوانان به‌صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت مالی انجام می‌دهند

شورای کتاب کودک از بدو تاسیس تاکنون در جهت پیشبرد اهداف خود سعی در ایجاد ارتباط با سازمان‎های دولتی و غیردولتی داشته که موجب توانمند سازی خود و سازمان‎های دیگر شده است.
گروهی از نهادهای غیردولتی فعال مانند انجمن دفاع از حقوق کودکان، انجمن پژوهش‌های پویا، موسسه پژوهشی کودکان دنیا، موسسه مادران امروز، کانون توسعه فرهنگی، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایران،انجمن ترویج علم و ... از سوی اعضاء شورا پایه‌‎گذاری شده‎اند و برای گسترش فرهنگ مطالعه و ادبیات کودک و نوجوان و نیز تحول در وضعیت کودکان به ویژه آموزش و پرورش کودکان ایران برنامه‎‌های متنوعی دارند. شورا همچنین با برخی نهادها و سازمان‌های بین المللی مانند IBBY که اهداف مشترک دارند ارتباط مستمردارد.


انتشار سررسید 1401 شورای کتاب کودک با موضوع عروسک‌های نمایشی و سنتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !