اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر این کشور



اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر این کشور

از اسپوتنیک ، همزمان با اعلام وضعیت فوق العاده در قزاقستان، دسترسی به اینترنت در این کشور مسدود شده است.

از "اسپوتنیک"، همزمان با اعلام وضعیت فوق العاده در قزاقستان ، دسترسی به اینترنت در این کشور مسدود شده است.

همچنین "یورو نیوز" گزارش داد که معترضان در شهر آلماتی به ساختمان ریاست جمهوری هجوم برده و آن را به آتش کشیده‌اند. چندین ساختمان مهم در این شهر از جمله شهرداری، دادستانی و یک دفتر شبکه تلویزیونی ملی قزاقستان به آتش کشیده شده است. گفته می شود که معترضان به دفتر وزارت کشور در آلماتی نیز یورش برده اند.

«قاسم ژومارت توقایف» رئیس جمهوری قزاقستان در نشستی به منظور بررسی شرایط کنونی این کشور اعلام کرد، استعفای نخست وزیر پذیرفته شده و اعضای دیگر دولت تا تشکیل دولت جدید به کار خود همچنان ادامه خواهند داد.

در پی تشدید ناآرامی‌های چند روز اخیر به ویژه امروز در شهرهای اصلی قزاقستان، معترضان به سیاست افزایش قیمت سوخت در این کشور امروز به دفتر شهردار آلماتی بزرگترین شهر کشور یورش برده و سعی کردند عمارت شهرداری را تصرف کنند، اما با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات بر سر افزایش قیمت بنزین و گاز ۱۹۰ نفر در اعتراضات گسترده در آلماتی قزاقستان زخمی شدند.


اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر این کشور

به دنبال بالاگرفتن اعتراض‌ها در دو شهر بزرگ قزاقستان به علت افزایش قیمت سوخت، دولت این کشور صبح امروز استعفا کرد. وزارت کشور قزاقستان نیز اعلام کرد به دنبال رویدادهای ساعات گذشته در این کشور که با اعتراض‌های گسترده مردمی همراه بوده، پلیس دست کم ۲۰۰ نفر را در ارتباط با نقض نظم عمومی بازداشت کرده است.

قیمت سوخت در این کشور تا هفته گذشته به قدری ارزان بود که اکثر مردم این کشور با تبدیل موتورهای خودروهای خود به گاز مایع سعی داشتند علاوه بر استفاده از خودروهای شخصی در ایاب و ذهاب هزینه‌های زندگی را نیز به راحتی مدیریت کنند، اما تصمیم جدید دولت برای افزایش قیمت سوخت آن‌ها را وارد یک چالش اقتصادی و اجتماعی جدید کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا