توضیح پنتاگون درمورد افزایش تحرکات نیروهای ائتلاف در شرق سوریه


توضیح پنتاگون درمورد افزایش تحرکات نیروهای ائتلاف در شرق سوریه

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزایش تحرکات نیرو‌های این کشور در شرق سوریه را مقابله با تهدید‌ها علیه ائتلاف بین‌المللی توصیف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز چهارشنبه درخصوص حملات و افزایش تحرکات نیرو‌های این کشور در سوریه و عراق اعلام کرد حملاتی که ائتلاف بین‌المللی علیه مواضع شلیک موشک‌ها در سوریه انجام داده، حملات هوایی نبوده است.

طبق گزارش وبسایت الحره، جان کربی گفت: مواضعی که مورد هدف قرار گرفته‌اند، در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله علیه ائتلاف بوده اند. ما به صورت جدی با تهدیدات علیه نیرو‌های ائتلاف و آمریکا برخورد می‌کنیم.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مسئولان ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا گزارش داده بود که این ائتلاف دیروز سه شنبه حملاتی را علیه برخی مناطق در سوریه که تهدید به شمار می‌روند، انجام داده است.

برخی گزارش‌های اولیه از افزایش مشکوک تحرکات نظامی نیرو‌های آمریکا در مناطق مرزی کرانه‌های رودخانه فرات واقع در سوریه و عراق حکایت دارد.

از ساعاتی پیش نیرو‌های ائتلاف آمریکایی حملاتی را علیه برخی نقاط در میادین سوریه آغاز کرده‌اند. این حملات همچنان ادامه دارد.

دو هفته پیش پایگاه نیرو‌های آمریکایی در منطقه اشغالی میدان نفتی «العمر» در ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

امشب نیز منابع خبری گزارش دادند که این پایگاه آمریکایی با ۸ موشک نوع گراد مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین منابع خبر در عراق نیز گزارش دادند که پایگاه نظامی عین‌الاسد در استان الانبار که در اختیار نیرو‌های آمریکایی قرار دارد، با چند موشک مورد حمله قرار گرفته و سامانه‌های دفاعی مستقر در آن موفق به مقابله با آن نشده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره مستقیم به طرفی که این حملات را انجام داده ادعا کرد: این نوع حملات، از لحاظ تاکتیکی و فناوری، شبیه به حملاتی است که گروه‌های مورد حمایت ایران انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...