بیش از 5 هزار خدمات قابلیت الکترونیکی شدن دارند


معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بر اساس خود اظهاری دستگاه‌ها حدود 5 هزار و 278 نوع خدمات قابلیت الکترونیکی شدن دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای علاء الدین رفیع زاده با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهاشنبه شب شبکه دو سیما افزود: شروع ارائه خدمات احصاء تعداد خدماتی است که هر یک از دستگاه‌ها به مردم ارائه می‌دهند.
وی افزود: سازمان اداری و استخدامی کشور برنامه‌ای را طی دو تا سه سال گذشته در این زمینه شروع کرد و تمام خدماتی که دستگاه‌های اجرایی به مردم ارائه می‌دهند را با مشارکت دستگاه‌ها احصاء کرد و حدود ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت احصاء شده است که هر کدام این‌ها دارای شناسنامه واحد هستند.
آقای رفیع زاده گفت: هدف از احصاء این خدمات این است که بتوانیم علاوه بر اینکه مدیریت مناسبی در این خدمات داشته باشیم آسیب شناسی کنیم و طوری هدایت کنیم که مردم به راحت‌ترین روش بتوانند خدمات را دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد: این شروع کار است احصاء خدمات به عنوان یک کار پایه است، الآن بر اساس خود اظهاری دستگاه‌ها حدود ۵ هزار و ۲۷۸ نوع خدمات قابلیت الکترونیکی شدن دارند البته برخی خدمات قابلیت الکترونیکی شدن ندارند بنابراین خدمات دسته بندی می‌شود و از بین این‌ها حدود ۷۰۰ خدمت به عنوان خدمات ضروری است که مردم تحت هر شرایطی باید دریافت کنند و بر این اساس اقدام به اصلاح فرآیند‌هایی که طی می‌شود می‌کنیم.
وی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان راهبر موضوع است و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی متولی و مالک فرآیند‌های خودشان هستند و پاسخگو در مقابل ارائه این خدمات هستند.
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تمام خدمات در قالب سامانه‌ای تحت عنوان mardom.ir آمده است معرفی کامل این خدمات وجود دارد و چارچوبی که برای دریافت خدمات باید رعایت شود و دریافت کننده خدمت به لینکی که دستگاه‌های اجرایی قرار داده اند هدایت می‌شوند.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما درباره روند کند الکترونیکی شدن خدمات افزود: از زمان انقلاب در سال ۵۷ هنوز قوانینی داریم که انقلاب در آن‌ها رسوخ نکرده است، چون یکسری از قوانین ما کماکان به گذشته نگاه می‌کند و فرآیند‌های سنتی را انجام می‌دهد و چالش‌هایی که امروز با آن‌ها روبرو هستیم چالش‌هایی است که فرآیند‌های آن در قوانین به صورت سنتی نوشته شده است.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات در این زمینه تعارض منافع است و بازنشسته‌هایی که دفاتر را ایجاد می‌کنند و دستگاه‌ها به جای اینکه پنجره واحد ایجاد کنند پیشخوان فیزیکی جدا از بقیه پیشخوان‌ها درست می‌کنند.
آقای باقری اصل گفت: پنجره واحد یعنی اینکه تمام خدمات به شکل الکترونیک انجام شود مثلاً خدمات بانکی که به جز بخش تسهیلات در بخش‌های پرداخت الکترونیک است و همچنین در خدمات بورس، سامانه ثنا قوه قضائیه دیگر نیاز به کاغذ نداریم.
وی خاطر نشان کرد: ابزار‌ها و زیرساخت‌هایی که برای کار الکترونیک داریم کفایت می‌کند البته برای آینده باید توسعه پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی