درک فاطمه(س) همسنگ درک شب قدر است


درک فاطمه(س) همسنگ درک شب قدر است

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: درک فاطمه(س) همسنگ درک شب قدر است و چون کسی نمی‌تواند حقیقت شب قدر را درک کند از درک حقیقت فاطمه نیز عاجز است.

حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) محور اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: اوج آرزوی همه انبیا و اولیا این بوده که به رضای خدا برسند ولی حضرت فاطمه‌زهرا(س) افقی دارند که محور رضایت خداوند است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در شرایطی وادار شدند که برای دفاع از ولایت خطبه بخوانند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) از خانه خود فرزندانی را تربیت کرد که جهان را نورافشانی می‌کنند و تمام آفرینش فاطمه‌زهرا(س) را سِر مکتوم اندیشه حضرت حق می‌دانند.

فلاحی‌اصل اضافه کرد: در بیانی از امام محمدباقر(ع) آمده که هر کس فاطمه(س) را درک کند شب قدر را درک کرده است و چون کسی نمی‌تواند حقیقت شب قدر را درک کند از درک حقیقت فاطمی که همسنگ شب قدریوده نیز عاجز است.

وی افزود: خداوند متعال جهان را بر مبنای عالم غیب و شهود آفریده و فاطمه‌زهرا(س) عالم غیب ائمه‌اطهار است و از رفتار ائمه می‌توان به جایگاه شخصیتی دخت نبی مکرم اسلام پی برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه‌زهرا(س) محور عالم ملکوت هستند، اضافه کرد: رسول خدا در شعب ابوطالب و آن زمان که فرزندش پنج ساله است می‌فرماید: فاطمه زهرا(س) ام‌ابیها به‌معنای مادر پدر است این در حالی است که رسول خدا(ص) خود پدر عالم است ولی می‌فرماید من مادرم را پیدا کردم و مادرم فاطمه(ص) است و این جایگاه معنوی دخت نبی مکرم اسلام است.

وی با اشاره به اینکه مصدر عالم حقیقت فاطمه(س) است با این جایگاه عده‌ای به خودشان اجازه می‌دهند به دخت نبی مکرم اسلام توهین کنند و ایشان سزاوار در و دیوار نبود، بیان کرد: در بیانی از امام معصوم آمده است که شیعیان آن حضرت بریده شده از آتش هستند.

فلاحی‌اصل با تاکید بر اینکه زیارت‌نامه حضرت فاطمه(س) دارای مضامین بلند و بیانگر آن است که خداوند متعال کسانی که می‌خواهند عالم را سرپرستی کنند و آنان را به سمت الله هدایت کنند را مورد آزمون و آزمایش قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: کسانی مانند حضرت فاطمه(س) که وظیفه هدایت انسان‌ها را بر عهده دارند باید ظرفیت توحیدی داشته باشند و در تمام ابعاد وجودی آزمون بدهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه خانواده‌ها در شیوه ترببت فرزند، محبت بین آنان به سیره فاطمی تاسی کرده و خانواده خود را فاطمی کنند، ادامه داد: در سیره فاطمی اعضای خانواده برای هم مهم هستند و بزرگ‌ترها محبت را به بچه‌ها عرضه می‌کنند کمااینکه وقتی زن و مرد مؤدبانه با هم حرف می‌زنند خودشان را در مسیر سیره فاطمی قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) هیچ‌گاه درخواستی نکرد که امام علی(ع) شرمنده شود و زنان در زندگی‌های امروزی نباید کارهایی از شوهران بخواهند که او شرمنده شود، اضافه کرد: در هر شرایطی می‌توان در سیره فاطمی حرکت کرد کمااینکه خانواده فاطمی خانواده عشق‌ورزی و محبت است و همه اعضای آن به شکل عاطفی همدیگر را صدا می‌زنند.

فلاحی‌اصل راه برون‌رفت از مشکلات خانواده‌های امروزی را تاسی به سیره فاطمی دانست و عنوان کرد: خانواده‌ها در تربیت فرزند، خانه‌داری، رعایت حقوق فرزندان، بصیرت، صبر، محبت و عشق‌ورزی به همدیگر به سیره فاطمی اقتدا کنند کمااینکه آن حضرت در این دنیا می‌تواند بهترین الگو باشد و در آخرت نیز از مقام شفاعت برخوردار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز