مراقب همزیستی با موش ها باشید


محققان همواره هشدار داده اند که وجود موش در فضای زندگی انسان می تواند خطرات...

مراقب همزیستی با موش ها باشید

محققان همواره هشدار داده اند که وجود موش در فضای زندگی انسان می تواند خطرات بالقوه ای را برای سلامتی به همراه داشته باشد.

به گزارش سیناپرس به نقل از cbc، وجود موش در سطح معابر و خیابان ها در برخی شهرها یکی از عوامل انتشار آلودگی محسوب می شود، اما از آن گذشته، برخی در محیط خانه هم موش نگهداری می کنند که این مساله خطر را دوچندان می کند. موش ها نه تنها گاهی باعث آزار و اذیت و حتی ترس افراد در سطح شهر می شوند، بلکه باعث انتشار آلودگی هم می شود.
به گفته محققان آمریکایی، موش ها عامل باکتری های بیماری زایی چون «ای کولی»، سالمونلا و «سی دیفیسیل» هستند و خطر این آلودگی با ورود موش ها به حریم خانه ها، بیشتر شده است. موش ها از تمام نقاط شهر حامل باکتری های مرتبط با بیماری های دستگاه گوارش و سایر بیماری ها هستند و برخی از سویه ها دارای ژن هایی هستند که به خنثی شدن اثر آنتی بیوتیک ها کمک می کنند.

محققان همچنین مقاومت های آنتی بیوتیکی در برخی از باکتری های مشاهده شده در موش ها به دست آورده اند که نه تنها باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را به محیط منتقل می کنند بلکه منبعی از عفونت انسانی را تشکیل می دهند. به گزارش سیناپرس، آنتی بیوتیک ها برخی از باکتری ها را از بین می برند اما برخی از میکروب ها سریع رشد می کنند و راه هایی برای محافظت از خود در برابر داروها پیدا می کنند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد، افراد ممکن است به عفونت هایی مبتلا شوند که درمان آنها بسیار سخت تر است.
موش ها در کنار باکتری ها و میکروب هایی که به انسان منتقل می کنند، آلرژی زا و حساسیت زا هم هستند. مواد حساسیت زا از طریق موش ها در هوا منتشر به انسان منتقل می شوند و اگر موش ها در محیط بسته هم باشند، این انتقال سریع تر صورت می گیرد. به گزارش سیناپرس، این آلرژن ها، تنفس را دشوار کرده و ممکن است باعث حساسیت در افراد به ویژه کودکان شده و حتی باعث حملات آسم به ویژه در افراد در معرض خطر شود.

مترجم:ندااظهری


هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* مراقب همزیستی با موش ها باشید[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت