برگزیدگان جشنواره استانی «نوای نماز» کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند


برگزیدگان جشنواره استانی «نوای نماز» کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره استانی «نوای نماز» (اذان) کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان لنده معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، طی آئینی، از برگزیدگان جشنواره استانی «نوای نماز» (اذان) در شهرستان لنده تجلیل شد.

«رضا خردمند» در آئین اختتامیه جشنواره استانی نوای اذان در شهرستان لنده، گفت: معنویتی که برگرفته از احکام و قرآن است امروز تمام جامعه بشری را در بر گرفته و تنها واکسن موجود برای حفظ نسل جوان در برابر آسیب های اجتماعی، فریضه باعظمت نماز است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جشنواره «نوای نماز» (اذان) برای نخستین بار و به منظور شناسایی و معرفی مؤذنین برتر رده‌های سنی مختلف و به ویژه مؤذنین گمنام مساجد برگزار شد.

وی با بیان اینکه طی فراخوانی استانی که از طریق رسانه های مختلف اعلام شد، ۶۴ اثر فاخر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد، اظهار کرد: جشنواره استانی نوای اذان در سه رده سنی و ۹ ردیف برگزار شد که از این تعداد ۶ ردیف برگزیده متعلق به شهرستان لنده است.

خردمند خاطرنشان کرد: امروز از برگزیدگان جشنواره «نوای نماز» (اذان)، شهرستان های کهگیلویه، چرام، دنا و لنده جشنواره نوای اذان تجلیل شد.

امام جمعه شهرستان لنده هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: در آستانه دومین سالگرد سردار رشید اسلام شهید «حاج قاسم سلیمانی» این شهرستان میهمان یک شهید گمنام هستند و امیدوارم همانند گذشته مردم با حضور خودشان حماسه ای بزرگ خلق کنند.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به اینکه دربین آموزه های دینی، برخی از کارها همانند صدقه دادن، دست گیری ایتام را برای حفظ شان و شخصیت آنها به پنهانی انجام دادن سفارش کرده، گفت: همین دین اسلام، شیعیان و مسلمانان را به کارهای آشکاری همانند حجاب، نماز جماعت، حضور در مساجد و تشویق و تجلیل نسل جوان به کارهای مذهبی دعوت کرده است.

وی گفت: اذان شعار اسلام و تشیع است و برای اینکه جامعه ای سالم و به دور از آسیب های اجتماعی داشته باشیم، باید بتوانیم نسل جوان را به سمت و سوی نماز و اذان تشویق کنیم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده هم گفت:جشنواره استانی نوای اذان در سه رده سنی زیر ۲۵ سال،۲۶ تا ۵۰ سال و پیر موذنین برگزار شد.

«اسماعیل زارعی» خاطر نشان کرد: نفرات برگزیده اول تا سوم بخش زیر 25 سال به آقایان امین صالحی، حامد شریعت پور و محمد امین کرمی تعلق گرفت.

وی عنوان کرد: در بخش ۲۶تا ۵۵ سال آقایان، سید مجید هاشمی، مجید مهریان(مشترک رتبه اول) و روح الله کمایی، سید ناصر تقوی (مشترک رتبه دوم)، حامد نجاتی انتخاب شدند.

زارعی گفت: همچنین در بخش پیر موذنین عادل قدسی نفر اول، مندنی امینی نفر دوم، ابوالحسن عزیزی و سید شمس الدین هاشمی(مشترک رتبه سوم) با رأی هیات داوران انتخاب شدند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!