اجرای پویش فرهنگی «به رسم سردار» و « انا القاسم» برای دانش آموزان گیلانی


اجرای پویش فرهنگی «به رسم سردار» و « انا القاسم» برای دانش آموزان گیلانی

عباسی غریب با اشاره به برگزاری پویش فرهنگی «به رسم سردار» و « انا القاسم» برای دانش آموزان و فرهنگیان گیلانی از ارسال هشت هزار اثر از این استان به دومین جشنواره ملی علمدار خبرداد.

«جمیل عباسی غریب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به تشریح برنامه‌های بزرگداشت این ایام در مدارس گیلان پرداخت و اظهارکرد: همزمان با این ایام و با ابتکار سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان پویش فرهنگی «به رسم سردار» و «انا القاسم» در شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان و فرهنگیان استان گیلان برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت این ایام با بهره‌گیری از شبکه شاد اجرا می‌شود افزود: محتواهای فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان در کانال آموزشی شاد با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی تولید و بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره کشوری علمدار با محوریت شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: این جشنواره در بخش فرهنگیان در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، فیلم کوتاه، شعر، در بخش دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی نقاشی، خط تحریر، در بخش متوسطه دوره اول عکاسی و در بخش متوسطه دوره دوم نقاشی دیجیتال، داستانک و شعر برگزار شد.

عباسی غریب از ارسال هشت هزار اثر از گیلان به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و بیان کرد: استان گیلان از حیث مشارکت در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

به گفته وی «موزه‌ها و آداب تعلیم وتربیت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی»؛ «روش‌های تربیتی کودکان و نوجوانان در مکتب شهید سلیمانی»، «ولایت پذیری و ولایت مداری در مکتب شهیدسلیمانی»، «شهید سلیمانی و فرزندان شهدا»، «شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر»، «شهید سلیمانی و دفاع مقدس»، «شهید سلیمانی و گام دوم انقلاب»، «آموزه‌های شهید سلیمانی پیرامون سبک زندگی ایرانی – اسلامی» و «معلم و مربی تراز جمهوری اسلامی در مکتب شهید سلیمانی» از جمله محورها و موضوعات برگزاری این جشنواره بوده است.

عباسی غریب با اشاره به برگزاری اولین جشنواره علمدار و ارسال حدود سه هزار اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان گیلان به دببرخانه کشوری اعلام کرد: در پایان جشنواره اول ۶ دانش‌آموز و پنج همکار فرهنگی توانستند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند و از لحاظ میزان مشارکت نیز استان گیلان رتبه هشتم را در بین استان ها کسب کرده ‌بود.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا