معرفی زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی


معرفی زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی

در این مطلب به سراغ زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی رفتیم و چند نمونه از هر نوع سوژه‌ای را معرفی کردیم. اما یادتان باشد که هر گوشه تهران می‌تواند سوژه‌ای برای عکاسی باشد و به سلیقه و دید خودتان به سوژه بستگی دارد. از عکاسی در کلان‌شهر تهران و جاذبه‌های اطراف آن لذت ببرید و...

آفتاب‌‌نیوز :

تهران از کلان‌شهر‌های تاریخی و زیبا در جهان است که عمارت‌های قدیمی با معماری‌های جذاب در خیابان‌های آن جا خوش کرده‌اند. همچنین زیبایی بسیاری از بوستان‌ها و قاب‌های سرسبز طبیعت هم در این پایتخت تاریخی، جذبتان خواهد کرد. اگر اهل عکاسی باشید، بدون شک مشتاق ثبت این زیبایی‌ها در لنز دوربین هستید. در این مطلب می‌خواهیم سری به خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های پایتخت بزنیم و به سراغ زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی برویم. در این مطلب علاوه بر معرفی مکان‌های خوش‌منظره، از تجهیزات اولیه مورد نیاز برای عکاسی هم صحبت خواهیم کرد.

زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی

بوستان‌ها و مناظر طبیعی عمارت‌ها و ساختمان‌های تاریخی خیابان‌ها و میدان‌های زیبای شهر سازه‌های مدرن و مکان‌های جدید پایتخت جاذبه‌های طبیعی در اطراف شهر

سوژ‌های عکاسی از طبیعت تهران

اگر اهل تهران‌گردی باشید، حتماً بسیاری از باغ‌ها و مناظر طبیعی شهر را می‌شناسید. بیشتر بوستان‌های تهران در فهرست زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی قرار می‌گیرند و سوژ‌های جذابی برای ثبت در لنز دوربین خودتان محسوب می‌شود. در بوستان‌های جدید تهران همچون آب و آتش، سازه‌های مدرن جذابی را هم می‌توانید تماشا کنید و از آن‌ها عکاسی کنید. از زیباترین لوکیشن‌های سرسبز تهران، می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد.

پارک جمشیدیه پارک ساعی بام تهران
پارک ملت باغ پرندگان پارک آب و آتش پارک جنگلی سرخه حصار پارک جنگلی لویزان ییلاق‌های درکه و دربند باغ گیاه‌شناسی ملی ایران باغ فردوس

زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی از دریچه تاریخ

همان‌طور که گفتیم تهران پر از جاذبه‌های تاریخی و عمارت‌های خوش رنگ‌ولعاب است که در واقع هویت شهر محسوب می‌شوند. این مکان‌های تاریخی در بسیاری از مناطق قدیمی شهر دیده می‌شوند. هر کدام از این عمارت‌ها می‌تواند سوژه‌ای ناب برای عکاسی باشد. دقت بالا و کیفیت دوربین در زمان عکاسی از مکان‌های تاریخی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. پیش از آنکه تعدادی از زیباترین مکان‌های تهران را برای عکاسی به شما معرفی کنیم، پیشنهاد می‌کنیم که وارد صفحه دوربین عکاسی شوید و ویژگی‌های انواع مدل‌های این کالا را بررسی کند. فروشگاه آنلاین تیمچه بهترین مدل‌های دوربین را با قیمت‌هایی متنوع در اختیارتان قرار می‌دهد. تنها کافیست چند دقیقه زمان صرف کنید تا متناسب با بودجه مورد نظرتان، بهترین را انتخاب کنید.

موزه زمان کاخ گلستان تئاتر شهر کاخ موزه سعدآباد بازار تجریش بازار تهران کاخ گلستان کاخ نیاوران خانه سیمین و جلال موزه مقدم عمارت مسعودیه کلیسای سرکیس مقدس کاروانسرای خانات خانه کاظمی مدرسه دارالفنون شهرک سینمایی غزالی

توجه: عکس‌برداری با دوربین حرفه‌ای در بسیاری از موزه‌ها و عمارت‌های تاریخی ممنوع است و برای این کار به مجوز نیاز دارید. بهتر است قبل از رفتن به این مکان‌ها، با دفاتر آن‌ها تماس بگیرید و در مورد ممنوعیت عکاسی مطلع شوید.

خیابان‌ها و میدان‌های زیبای شهر

معرفی زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی

جذابیت‌های شهر تهران تنها محدود به جاذبه‌های طبیعی یا عمارت‌های تاریخی نیست و با گشت‌وگذار در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، سوژه‌های نابی برای عکاسی پیدا خواهید کرد. برای آشنایی با زیباترین جاذبه‌ها و خیابان‌های شهر تهران نگاهی به فهرست زیر بیندازید. هر کدام از این خیابان‌ها و میدان‌ها از زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی محسوب می‌شوند.

میدان آزادی
میدان حسن آباد
خیابان ناصر خسرو
خیابان سی تیر
خیابان ولیعصر
بلوار کشاورز
بلوار میرداماد
خیابان عودلاجان

یادتان باشد برای عکاسی از جاذبه‌های طبیعی یا خیابان‌های شهری، زاویه‌های فراوانی برای عکاسی خواهید داشت. به همین دلیل در این مواقع حتماً گنجایش حافظه دوربین را چک کنید و آن را ارتقا دهید؛ بنابراین وارد صفحه کارت حافظه شوید تا با توجه به میزان حافظه مورد نظرتان و بودجه‌ای که دارید، سفارشتان را در سایت تیمچه ثبت کنید.

سازه‌های مدرن و مکان‌های جدید پایتخت

در این بخش از معرفی فهرست زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی به سراغ سازه‌های مدرن و مکان‌های جدید پایتخت می‌رویم. در پایتخت در طی سال‌های گذشته سازه‌ها یا مکان‌های جدیدی ساخته شده است که از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی یا سوژه‌ای برای عکاسی محسوب می‌شود. از نمونه‌های این جاذبه‌های خوش‌رنگ و مدرن می‌توانیم به نمونه‌های زیر اشاره کنیم.

پل طبیعت برج میلاد باغ کتاب تهران پارک ژوراسیک دریاچه چیتگر

جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر تهران

دوربین عکاسی را بردارید و این بار به سراغ اطراف تهران بروید. بسیاری از بهترین و زیباترین مکان‌های عکاسی در اطراف شهر قرار دارند و حیف است که از آن‌ها غافل شوید. بسیاری از زیباترین طبیعت‌های دیدنی که می‌توانند سوژه‌ای ناب برای عکاسی باشند، در اطراف تهران واقع شده‌اند. در ادامه چند نمونه از زیباترین مکان‌های اطراف تهران را برای عکاسی به شما معرفی خواهیم کرد.

روستای کن آبشار کلوگان تنگه واشی فشم و لواسان سد لتیان روستای افجه روستای وردیج روستای کردان روستای برغان دشت لار شهرستانک

معرفی زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی

تجهیزات مورد نیاز عکاسی

علاوه بر دوربین با کیفیت، نیاز به یک کیف مرغوب و خوش‌دست مخصوص دوربین هم دارید تا حمل آن برایتان آسان‌تر شود. داشتن کیف دوربین خوش‌دست در مسافت‌های طولانی‌‍تر و عکاسی از طبیعت بیش از همیشه اهیمت پیدا می‌کند. برای عکاسی از بسیاری از سوژه‌ها نیاز به سه‌پایه دارید تا با کمک ثبات دوربین، نتیجه بهتری از عکاسی دریافت کنید. گاهی نیاز به لنز اضافه نیز دارید و تمیز کننده لنز و حس‌گر را هم فراموش نکنید.

اگر برای عکاسی به خارج از شهر می‌روید

رفتن به اطراف تهران نوعی سفر یک روزه محسوب می‌شود و به همین دلیل لازم است که یک سری تجهیزات همراه خود داشته باشید. اول از همه از شارژ باتری دوربین عکاسی و تلفن همراه خود مطمئن شوید؛ بنابراین در صورتی که جای این وسیله در بار و بندیل شما خالی است، می‌توانید وارد صفحه پاوربانک شوید و با بررسی قیمت و ویژگی‌های کالا، بهترین آن را از فروشگاه آنلاین تیمچه سفارش دهید.

در صورتی که در فصل سرما راهی جاده می‌شوید، همراه داشتن لباس گرم و زنجیر چرخ را برای راندن در جاده‌های برفی فراموش نکنید. همچنین قبل از حرکت از پر بودن باک بنزین و درست بودن سیستم فنی خودرو مطمئن شوید.

در آخر

در این مطلب به سراغ زیباترین مکان‌های تهران برای عکاسی رفتیم و چند نمونه از هر نوع سوژه‌ای را معرفی کردیم. اما یادتان باشد که هر گوشه تهران می‌تواند سوژه‌ای برای عکاسی باشد و به سلیقه و دید خودتان به سوژه بستگی دارد. از عکاسی در کلان‌شهر تهران و جاذبه‌های اطراف آن لذت ببرید و برای نتیجه حرفه‌ای و با کیفیت، از خرید تجهیزات به روز عکاسی غافل نشوید. فروشگاه آنلاین تیمچه تمامی تجهیزات عکاسی را در اختیارتان قرارمی‌دهد و می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. تیمچه از فروشگاه‌های معتبر ایرانی است که انواع کالا‌های مورد نیازتان از جمله دوربین عکاسی را در آن می‌توانید پیدا کنید. انواع برند‌های معتبر در این سایت موجود هستند و فرآیند ثبت سفارش در آن بسیار راحت است. علاوه بر برند معتبر، از دیگر امتیازات خرید از تیمچه، ارسال به طور کاملاً رایگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام