اخراج جوکوویچ از ملبورن به دلیل تزریق نکردن واکسن کرونا


اخراج جوکوویچ از ملبورن به دلیل تزریق نکردن واکسن کرونا

مرد شماره یک تنیس جهان به دلیل تزریق نکردن واکسن کرونا از کشور استرالیا دیپورت شد و رقابت‌های اوپن را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - نواک جوکوویچ به دلیل واکسینه نشدن در برابر ویروس کرونا، چند ساعت پس از حضور در کشور استرالیا، ویزایش لغو و دیپورت شد.

او چند ساعت در فرودگاه نگه داشته شد تا اینکه نیرو‌های مرزی اعلام کردند که او قوانین ورود را رعایت نکرده و اخراج شد. جوکوویچ اکنون به یک هتل بازداشتگاه دولتی منتقل شده تا در انتظار خروجش با یک پرواز باشد.

جوکوویچ در مورد وضعیت واکسیناسیون خود صحبتی نکرده، اما سال گذشته گفت که "مخالف واکسیناسیون است".

بیشتر بخوانید

فساد اخلاقی باعث برکناری گیگز از تیم ملی فوتبال ولز شد

مسئولان تنیس اوپن استرالیا تایید کردند که معافیت پزشکی برای این بازیکن پس از یک فرآیند بررسی دقیق که توسط ۲ هیئت مستقل جداگانه اعطا شده بود، وجود داشت، اما مشکلات پس از ورود جوکوویچ در اواخر روز چهارشنبه از دبی به ملبورن ظاهر شد. نیروی مرزی استرالیا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که جوکوویچ در ارائه مدارک مناسب برای برآورده کردن شرایط ورود به استرالیا ناکام ماند و ویزای او متعاقبا لغو شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که شهروندانی که ویزای معتبر در هنگام ورود ندارند یا ویزای آن‌ها لغو شده است، بازداشت و از استرالیا اخراج خواهند شد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، تاکید کرده است که هیچ کس فراتر از قانون نیست. او در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که به جوکوویچ اعلام شده مدارک معافیت واکسیناسیون او برای ورود به این کشور کافی نیست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن