«چری»در مسیر نوآوری


«چری»در مسیر نوآوری

شرکت خودروسازی چری از زمان تاسیس، مسیر نوآوری را به‌طور مستقل در پیش گرفته است و اوایل سال 1999 میلادی بود که نخستین‌موتور اختصاصی چری متولد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت خودروسازی چری از زمان تاسیس، مسیر نوآوری را به‌طور مستقل در پیش گرفته است و اوایل سال 1999 میلادی بود که نخستین‌موتور اختصاصی چری متولد شد. تنها چهار سال بعد، یعنی در سال 2003 چری نخستین نسل از موتورهای ACTECO را عرضه کرد و نسل اول موتورهای ACTECO، مدل‌های تنفس‌طبیعی 0.8 لیتری تا 2.0 لیتری را شامل می‌شدند و فناوری به‌کاررفته در آن‌ها مختص خود چری بود. در سال 2009 میلادی، چری نسل دوم موتورهای ACTECO را روانه بازار کرد و از آن دوران تاکنون چری همچنان به‌پیشروی در طراحی پیشرانه ادامه می‌دهد. سال 2021 در نمایشگاه بین‌المللی صنعت‌خودرو در شانگهای، پیشرانه جدید 2.0TGDI تحت‌برنامه جهانی چری موسوم به Chery 4.0 Era Full Domain Global Power Architecture رونمایی شد.
این پیشرانه با تکنولوژی‌های جدیدی از قبیل نسل دوم سیستم احتراق داخلی i-HEC، نسل جدیدی از سیستم مدیریت حرارتی و یک سیستم تزریق مستقیم فشار فوق‌العاده (350 بار) همراه شده که قدرت و گشتاور نهایی آن را به‌ترتیب به 261 اسب‌بخار و 400 نیوتون‌متر رسانده است. پس از 20 سال کاوش در راستای ساخت خودرو براساس انرژی‌های نو، چری مسیر خود را با چهار پلت‌فرم، پنج ساب سیستم و هفت هسته اصلی تکنولوژی ادامه می‌دهد. مدل EQ1 از سبد محصولات چری تبدیل به‌سردمدار کلاس خودروهای برقی کوچک درچین شده است و در بحث گسترش بازار جهانی، چری نخستین خودروساز چینی است که وسایل نقلیه، قطعات CKD، موتور، فناوری و تجهیزات ساخت خودرو را به‌جهان صادر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش