سیره عملی حضرت فاطمه(س)الگوی زن مسلمان باشد


سیره عملی حضرت فاطمه(س)الگوی زن مسلمان باشد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ فاطمی گفت: سیره عملی حضرت فاطمه(س)الگوی زن مسلمان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالکریم بهجت‌پور» به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در گفتگوی زنده با تلویزیون اینترنتی کوثر گفت: بانوان حوزوی باید برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی بر شخصیت حضرت زهرا(س)‌ تکیه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وجود الگوهای بزرگ برای حفظ حیات جامعه اسلامی افزود: جامعه مومنان قرن‌هاست که با امام حسین(ع) راهبری می‌شود و اسلام حقیقی با امام حسین(ع) زنده مانده است. با حضرت زهرا(س) نیز می‌توانیم زنان مسلمان را در تراز اسلام و تشیع حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن از زنده ماندن نام و راه حضرت فاطمه(س) واهمه دارد از بانوان حوزوی خواست تا از راه‌های گوناگون زندگی و شخصیت نورانی آن حضرت را فراروی زنان قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ فاطمی گفت: سیره عملی حضرت فاطمه(س)الگوی زن مسلمان قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر براساس ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) به زندگی مان سامان دهیم، قطعا به مسیر سعادت هدایت خواهیم شد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در رابطه با خود، خودسازی، کنترل نفس و رشد شخصیت در اوج هستند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) یک الگوی جامع در تمام ابعاد وجودی هستند و از ابعاد مختلف وجود ایشان می‌توانیم اقتباس الگویی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش‌ تاثیرگذار حضرت زهرا(س) در خانواده و مهرورزی‌های حضرت زهرا(س) به پدرشان تاکید کرد: عواطف ایشان به پیامبر(ص) باعث می‌شود رسول اکرم(ص) از عبارت ام ابیها برایشان استفاده کند. حضرت زهرا(س) مایه دلگرمی پیامبر اکرم(ص) بود که با گذشت و ساده‌زیستی در زندگی با حضرت علی(ع) کمترین فشار را به ایشان وارد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور به شاخص های شکل گیری زندگی مشترک حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: هرچه دختران و بانوان مولفه‌های زندگی حضرت زهرا(س) را در زندگی خود پیاده کنند بیشتر به ایشان نزدیک می‌شوند.

وی با بیان اینکه ساده زیستی در زندگی مشترک از مصادیق امر به معروف است، تصریح کرد: در بسیاری از گفتگوهای خانوادگی کسانی واجد معیارهای زندگی موفق تلقی می‌شوند که دارای شرایط مادی بهتری هستند، در مقابل این فضا، اگر ما زندگی حضرت زهرا(س) را ترویج کنیم که می‌توانست زندگی اشرافی داشته باشد، اما از آن صرف نظر کرد، به اشاعه الگوی زندگی فاطمی کمک کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به ابعاد اجتماعی زندگی حضرت زهرا(س) یادآور شد: فهم ایشان از جریان‌های پیرامون پیامبر(ص) و ضعف برخی از مسلمانان کاملا نشان می‌دهد که آن حضرت از نظر فهم اجتماعی در اوج هستند. از همین روست که اولین واکنش‌ها را به تغییرات نشان می‌دهند و سخت‌ترین لطمات را در مقابل جریان انحرافی متحمل می‌شوند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر