مدینه در ایامی که حضرت زهرا(س) به شهادت رسید، خفته بود!/ منتظران بصیرند و به موقع عمل می‌کنند


مدینه در ایامی که حضرت زهرا(س) به شهادت رسید، خفته بود!/ منتظران بصیرند و به موقع عمل می‌کنند

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه در شرایط بعد از رحلت پیامبر(ص) و غصب ولایت امیرالمومنین(ع)، یک مدینه در خواب رفته بود، خوابی که به شهادت حضرت زهرا(س) منتهی شد، گفت: اما منتظران امام عصر(عج) صاحب بصیرت هستند و به موقع عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیداحمد موسوی» درباره ارتباط فاطمیه و مهدویت، اظهار کرد: قرآن کریم در بیان یکی از ویژگی های کافران می فرماید: «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ؛ کفّار هم (از شنیدن و دیدن حق) کر و گنگ و کورند، زیرا تعقل نمی‌کنند» و در جای دیگر می فرماید: «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ» یعنی امیدی به بازگشت آنها نیست.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: اساساً تفاوت انسان زنده با مرده و انسان بیدار با فرد خفته در همین تفاوت ها است، انسان زنده‌یِ بیدار می شنود، می بیند و حقایق را می گوید برخلاف انسان مرده که نه می بیند، نه می شنود و نه سخن از حقیقت می گوید!

وی تصریح کرد: اگر جامعه ای خفته شد، اهل اندیشه نخواهد بود، متاسفانه، در شرایطی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) پیش آمد و در ایامی که منتهی به شهادت حضرت زهرا(س) شد، یک مدینه خفته بود و در خواب فرو رفته بود جالب آنکه در خطبه حضرت زهرا(س) که به خطبه فدکیه شهرت دارد این مطالب به انصار مدینه یادآوری می شود و حضرت فاطمه(س) به آنها خطاب می کنند: ای سربازان اسلام! ای جوانمردان! چرا امروز چشم‌تان را روی حوادث بسته اید و می بینید من مورد ظلم واقع شده ام اما حرکتی از شما سر نمی زند؟!

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: در ادامه خطبه حضرت زهرای مرضیه(س) می فرمایند: آیا به من ظلم می شود و شما می بینید و می شنوید اما خود را به ندیدن و نشنیدن زده اید؟ ... نتیجه این ندیدن ها و نشنیدن ها و نگفتن ها مظلومیت امیرالمومنین(ع) از یکسو و شهادت حضرت زهرا(س) از سوی دیگر است.

وی در ادامه تاکید کرد: اما در اوصاف منتظران امام زمان(عج) در روایات فراوان می خوانیم آنها صاحب بصیرت هستند، بصیرت یعنی دارای نگاه تیزبین، درک حقایق و تشخیص فتنه ها. منتظران امام زمان(عج) به عنوان مجاهدان راه خدا نیز معرفی شده اند، مجاهد یعنی کسی که تکلیف خود را تشخیص داده است.

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه الگویی است برای ما که باید با توجه به آن از حرکت و جهاد حضرت صدیقه طاهره(ع) الگو بگیریم، ایشان در موضعی که یک مدینه سکوت کرده بود، با گریه و ناله و خطبه خواندن سکوت نکردند. ما منتظران امام عصر(عج) باید آگاه و بیدار باشیم و حقایق را به موقع بشنویم و به موقع ببینیم و به موقع اقدام کنیم تا زمینه ها و شرایط برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان در کانال @چشم به راه در پیام رسان های مجازی قابل دسترسی است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش