جنجال بزرگ تجاوز جنسی در ارتش اسرائیل /شورش در یگان‌های احتیاط


جنجال بزرگ تجاوز جنسی در ارتش اسرائیل /شورش در یگان‌های احتیاط

طی یک سال ارتش اسرائیل شاهد 1542 مورد تعرض و تجاوز جنسی بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی به شدت دچار بحران شده است و در حالی که رسانه‌ها از افشای میزان بالای تجاوز و تعرض‌های جنسی در ساختار آن خبر می‌دهند، برخی دیگر از شورش نظامیان احتیاط این رژیم سخن می‌گویند.

روزنامه یدیعوت احارانوت درگزارشی در این رابطه فاش کرد، طی یک سال ارتش اسرائیل شاهد 1542 مورد تعرض و تجاوز جنسی بوده است.

براساس آمار منتشر شده توسط این روزنامه عبری زبان با وجود آن که 1542 مورد شکایت در این رابطه تقدیم دادستانی نظامی و طرف‌های ذیصلاح ارتش شده اما فقط به 31 پرونده رسیدگی شده و ارتش اسرائیل بقیه را نادیده گرفته است.

به نوشته یدیعوت احارانوت در جلسه کمیته دفاع و امورخارجی کنست اسرائیل اطلاعات وحشتناکی در رابطه با جنایات جنسی در ارتش اسرائیل منتشر شده است که مربوط به سال 2020 بوده و نشان می‌دهد که از سال 2012 به بعد این آمار سیر صعودی به خود گرفته‌اند در حالی که با وجود این حجم از شکایت‌ها فقط 51 نظامی اسرائیلی دادگاهی شدند.

آمارهای اعلام شده در این رسانه اسرائیلی نشان می‌دهند که طی 12 ماه سال 2020 میلادی 26 مورد تجاوز منجر به شکایت به ثبت رسیده است، 391 مورد اقدام غیراخلاقی و 92 مورد توزیع تصاویر و کلیپ‌های مربوط به نظامیان زن در داخل ارتش اسرائیل به ثبت رسیده است.

احارانوت در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از رام بن باراک رئیس کمیته کنست نوشت: باید اعتراف کنم که این یک پدیده خطرناک و تهدید کننده است، ارتش اسرائیل باید چاره‌ای برای این اقدامات پیدا کند.

اما این تنها معضل ارتش رژیم اسرائیل نیست، کان شبکه سراسری این رژیم در گزارشی که چند روز پیش در تارنمای آن هم منتشر شد خبر از شورش ده‌ها نفر از نظامیان احتیاط ارتش اسرائیل و سرباز زدن از حضور در یک مانور غیر مترقبه داد.

به نوشته این رسانه عبری زبان 120 نفر از نظامیان احتیاط حاضر نشدند به دستور فرماندهان یگان خود جهت حضور در یک تمرین نظامی از پیش اعلام نشده شرکت کرده و این یگان با نیمی از نظامیان خود به این تمرین نظامی رفت.

کان در ادامه گزارش خود آورده است این نظامیان جمعی گردان 66 از تیتپ 55 چتر باز بودند که طبق فراخوان صورت گرفته در منطقه گوش عاتصیون تمرین نظامی انجام می‌دادند و قرار شد شامگاه شنبه به خانه‌های خود بازگردند اما ناگهان دستور رسید که باید برای یک مانور دیگر که پیش از این در برنامه یگان نبود به دره اردن اعزام شوند امری که نظامیان احتیاط حاضر به تبعیت از آن نشده و اعلام کردند چون به خانواده خود قول داده‌اند به خانه بازگردند آنها به این تمرین نظامی نخواهند رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس