وضعیت کرمانشاه از نظر کرونا باتوجه به کاهش موارد بستری خوب است


وضعیت کرمانشاه از نظر کرونا باتوجه به کاهش موارد بستری خوب است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به کاهش موارد بستری و تعداد موارد مبتلا به کرونا اکنون شرایط خوبی در استان داریم، اما باتوجه به شیوع سویه اُومیکرون و سرایت بالای آن ممکن است با افزایش موارد بستری در آینده مواجه شویم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» در هفتاد و یکمین جلسه ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بنابراین باید آمادگی لازم را برای مقابله با پیک جدید بیماری داشته باشیم و در این زمینه اقدامات موردنیاز انجام شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون تعداد موارد بستری بیماران کرونایی در استان کاهش دارد و متوسط افراد بستری در بیمارستان فارابی در سه هفته گذشته به ۲۰ بیمار رسیده است. بنابر این بخش های نورولوژی و روانپزشکی در اختیار این بیمارستان قرار می گیرد مشروط بر اینکه در صورت شروع پیک جدید بیماری این بخش ها به تدریج در اختیار بیماران کووید ۱۹ قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: اما باتوجه به امکانات و تجهیزاتی که در بیمارستان فارابی وجود دارد، بخش اورژانس و ۲ بخش ICU این مرکز همچنان در اختیار بیماران کووید خواهد بود.

وی تاکید کرد: بیمارستان گلستان مختص بیماران کرونایی استان است و اکنون یک سوم تخت های آن درگیر هستند و باید تا حد امکان بیماران کرونایی بستری در فارابی به این بیمارستان ارجاع داده شوند.

مرادی در پایان عنوان کرد: از گروه روانپزشکی، نورولوژی و سایر گروه ها که با شیوع کرونا نهایت همکاری را با دانشگاه داشتند و امکانات، تجهیزات و بخش های بیمارستانی را در اختیار بیماران کووید قرار داند قدردانی می کنم.

باید آمادگی لازم را با سویه اُمیکرون داشته باشیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این نشست گفت: باتوجه به شیوع سویه اُومیکرون در کشور حتی در صورت خفیف بودن بیماری ناشی از ابتلا به این سویه به تبع آن تعداد موارد بستری در بیمارستان های استان نیز افزایش خواهد یافت و آمادگی مقابله با آن را باید داشته باشیم.

دکتر «بهمن روشنی» افزود: در این خصوص دستورالعمل هایی از سوی معاونت درمان ابلاغ شده که تمام این شیوه نامه ها در سطح استان اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: در صورت تقویت مالی بیمارستان ها آمادگی ما برای مقابله با موج جدید کرونا در حد مطلوب و خوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون باتوجه به کاهش تعداد موارد بستری در بیمارستان فارابی ۳۸ پرستار مازاد این مرکز، به معاونت بهداشتی و مراکز تجمیعی واکسیناسیون و همچنین بیمارستان امام رضا (ع) انتقال داده شده اند و در صورت راه اندازی بخش های روان و نورولوژی در این بخش ها بکارگیری می شوند.

به گزارش ایرنا، آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه اکنون به ۱۲۱ نفر رسیده که از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال هشت نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است.

شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب از ۱۴ دی ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و کنگاور هم در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت.

براساس رنگ بندی ۲۷ آذر شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی، گیلانغرب، جوانرود، سرپل‌ذهاب و کنگاور در وضعیت آبی و شهرستان پاوه در وضعیت زرد قرار داشت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس