کانون‌های مساجد میزبان عزاداران فاطمی/ از برگزاری مراسم‌های سوگواری تا اجرای نمایش‌های آیینی


کانون‌های مساجد میزبان عزاداران فاطمی/ از برگزاری مراسم‌های سوگواری تا اجرای نمایش‌های آیینی

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا در سوگ ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مراسم سوگواری، کمک به نیازمندان و اجرای نمایش‌های آیینی اشاره کرد.

خبرگزاری شبستان_غرب گیلان؛ مائده فلاحتکارضیابری: با فرارسیدن ایام فاطمیه و سوگواری شهادت سرور زنان عالم، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا در راستای عرض ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت این ایام فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده و تلاش می‌کنند به همت بچه‌های مسجد در ترویج گوشه‌ای از فرهنگ و سبک و سیاق زندگی فاطمی نقش‌آفرین باشند.

به مدت پنج شب است که مساجد گیلان میزبان عزداران فاطمی هستند و برنامه‌های مختلفی را در راستای ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) برگزار می‌کنند تا ارادت خود را به خانودان عصمت و طهارت به نمایش بگذارند.

در این ایام بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های مساجد میزبان سوگواران هستند و با مشارکت یکدیگر در راستای تبیین فرهنگ و معارف دینی در جامعه تلاش می‌کنند، از سوی دیگر اعضای کانون‌ها اقدام به تهیه نذورات با همدلی و همراهی خیرین و اعضای مساجد می کنند تا در این ایام به نام بانوی دو عالم، به نیازمندان رسیدگی شود.

همچنین برخی از کانون‌های اقدام به برگزاری نمایش‌های آیینی و تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت زهرا(س) به صورت خیابانی کرده‌اند و عموم مردم هم با مسجدی‌ها همراهی داشته‌اند.

قرائت قرآن، سخرانی روحانیون، مداحی و عزاداری با نوای گرم ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر برنامه‌های اعضای کانون‌های مساجد در ایام شهادت حضرت زهرا(س) بوده است، برخی از مساجد همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به پخت و توزیع آش نذری بین عزاداران کرده‌اند.

کانون‌های مساجد میزبان عزاداران فاطمی/ از برگزاری مراسم‌های سوگواری تا اجرای نمایش‌های آیینی

*برگزاری تشییع نمادین شام شهادت حضرت زهرا(س)

«امیر رمضانپور» با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: همه تلاشمان این است که سوگواری فاطمیه، عاشورایی برگزار شود و در این ایام هرکس در حد توان هر قدمی که می تواند باید برای باشکوه تر برگزار شدن مراسم بردارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مام حسین(ع) صومعه‌سرا افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) دسته عزاداری و تشییع نمادین شام شهادت حضرت زهرا(س)، از مسجد امام حسین(ع) حرکت و در میدان اصلی شهر تجمع می‌کند.

وی با بیان اینکه این مراسم امشب(پنجشنبه، 16دی) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود گفت: از عموم مردم دعوت می‌شود تا در این مراسم حضور داشته باشند.

رمضانپور تصریح کرد: شهادت حضرت فاطمه (س) یک روز و یک‌ ساعت و چند روز و چند ساعت نیست، بلکه یکی از مهمترین مقاطع حساس تاریخ اسلام است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: شهادت حضرت زهرا (س) تاریخ بلندی به اندازه تاریخ ولایت و وصایت بوده و درسی برای دفاع از ولایت و امامت انسان کامل، دفاع از توحید و نبوت و معاد، دفاع از عدالت و امامت است.

کانون‌های مساجد میزبان عزاداران فاطمی/ از برگزاری مراسم‌های سوگواری تا اجرای نمایش‌های آیینی

*برگزاری هیئت سینه‌زنی شهادت حضرت زهرا(س)

«سودابه وحدانی» با تسلیت ایام سوگواری شهدات حضرت زهرا(س) اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت دخت نبی اکرم(ص) ویژه‌برنامه‌های سوگواری دهه فاطمیه در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: ختم سوره کوثذر و هدیه به روح پاک حضرت زهرا(س)، ساخت کلیپ شهادت حضرت زهرا(س) و نشر در فضای مجازی، صسخنرانی و مداحی در مسجد، پخت آَ نذری و برگزاری هیئت سینه‌زنی و زنجیرزنی در روز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) از جمله برنامه‌های کانون زینبیه است.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) بین بانوان است گفت: حضرت زهرا (س) یکی از درخشان ترین چهره های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار در قالب زن است.

وحدانی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی اخلاقی و رفتاری بانوان و دختران ایران اسلامی قرار گیرد تصریح کرد: این بانوی بزرگوار حایز تمامی صفات متعالی و ارزنده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) مربوط به دوره و زمان خاصی نبوده و سیره و سبک زندگی ایشان متعلق به تمام عصرهاست، ایشان نه تنها در خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند الگویی نمونه و بی‌نظیر است بلکه در سایر عرصه‌ها نیز بی‌نظیر بوده و نمونه و اسوه‌ای شایسته برای جامعه است.

گفتنی است، بچه‌های مساجد همچنین با جهاد فرهنگی و اجرای رزمایش همدلی و مواسات، کانون‌های مساجد را به پایگاهی برای کمک به نیازمندان تبدیل کرده و در این ایام دستگیری از نیازمندان را اولویت قرار داده و با تهیه بسته‌های فاطمی به یاری محرومان شتافتند.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی