تشییع پیکر شهدا در ارومیه / داغ شهادت مادر تازه شد


تشییع پیکر شهدا در ارومیه / داغ شهادت مادر تازه شد

ارومیه- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پاک و مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد که تشییع این پیکرهای شهدای جوان، داغ شهادت حضرت مادر را تازه کرد و خیلی از مردم، آرزوی حضور در دوران امام علی (ع) را داشتند که در شب تشییع، در کنار آن حضرت باشند.

به گزارش ایرنا، سومین روز جمادی الثانی هر سال یادآور روزی تلخ برای بشریت، مسلمانان و البته شیعیان آل الله به شمار می رود چراکه در این روز، حضرت فاطمه زهرا (س) تنها یادگار پیامبر برزگوار اسلام، حدود سه ماه بعد از رحلت آن حضرت در ۱۸ سالگی به شهادت رسید.

در کنار همه مصائب آن حضرت و امام علی (ع)، حسنین(ع) و زینبین (س)، تشییع مظلومانه و با کمترین تعداد تشییع کنندگان در مدینه آن زمان، داغی است که همیشه بر دل شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باقی مانده و دل همه پیروان را می سوزاند.

اما امروز، پنجشنبه تشییع پرشور چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد که در آن، بسیاری از مردم ارومیه و آذربایجان غربی از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و کهنسال و حتی مادرانی با چند کودک و پدرانی با عصا حضور داشتند و هم برای شهدای گمنام و هم مصائب ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) می گریستند.

شهدا والاترین مقام را نزد خداوند متعال دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در آیین تشییع شهدای گمنام گفت: شهدا از مقام و منزلت بالایی در نزد خداوند متعال برخوردار هستند و بزرگان ما برای همین از پروردگار همواره طلب شهادت می کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریش اظهار داشت: باید تلاش شود راه و یاد شهدا به درستی در جامعه رواج یابد زیرا زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: شهدا هست و نیست خود را در راه خداوند متعال فدا کردند ولی شهدای گمنام، نام خود را نیز در راه پرودگار متعال فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جامعه ما در هر برهه ای از زمان به شهدا نیاز دارد گفت: شهادت عجیب ترین مقام و منزلت است که نصیب افراد خاص می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر انتقال یاد و نام و وصیت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان جامعه اضافه کرد: حراست و حفاظت از خون شهدا وظیفه ذاتی و اصلی ماست و رسالت ما در زمان حاضر نسبت به شهدا بسیار سنگین و خطیر است.

فرهنگ شهادت همچنان در جامعه حفظ شود

یکی از پیرمرد های حاضر در آیین تشییع در گفت و گو باخبرنگار ایرنا با همان چشم ها گریان گفت: این تشییع پیکر مطهر شهدای والامقام، نشان دهنده عزت شهدا با گذشت بیش از سه دهه از دوران دفاع مقدس است.

محمد سعیدی افزود: ما تا نفس داریم اجازه نخواهیم داد که فرهنگ شهید و شهادت، کهنه شود و به فراموشی سپرده شود.

او بیان کرد: اگر در دوران حضرت فاطمه زهرا (س) هم بودیم، مطمئن هستم که اولا خود را فدایی آن دردانه پیامبر می کردیم و اجازه تعرض به منزل ایشان را نمی دادیم و در مراسم تشییع هم، اجازه خلوت بودن مراسم را نمی دادیم.

بانوی جوانی که به همراه کودک خود در این آیین شرکت کرده بود، هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شهدا هم نظیر مادرمان حضرت زهرا (س) جوان بودند و ما امروز به یاد تشییع پیکر مطهر حضرت مادر، در این مراسم شرکت کرده ایم.

او دیگر نتوانست صحبت های خود را ادامه دهد و گریه اجازه ادامه مصاحبه را نداد.

همه حاضران در آیین تشییع، به نیت تشییع پیکر مطهر دختر جوان حضرت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) حضور یافته بودند و با این حضور پرشور اعلام کردند که ما اگر در آن دوران نیز بودیم، اجازه تنهایی آل الله را نمی دادیم.

این شهدای والامقام پس از تشییع، در ستاد نیروی انتظامی، لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا (ع)، دانشگاه فرهنگیان و یادمان شهید بروجردی در شهرستان نقده خاکسپاری خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی