تشییع و خاکسپاری 5 شهید گمنام در سمنان ،شاهرود و بیارجمند


تشییع و خاکسپاری 5 شهید گمنام در سمنان ،شاهرود و بیارجمند

هزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در استان سمنان تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکرهای مطهر این شهدای دوران دفاع مقدس در دو شهرستان شاهرود و سمنان با حضور مردم قدردان و شهیدپرور استان برگزار شد.

سرهنگ سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در همین ارتباط به ایسنا گفت: پیکرهای مطهر این شهدای گمنام پس از برنامه های متعدد استقبال و وداع با شهدا در شهرستان های مختلف،امروز در نقاط مختلفی از دو شهرستان شاهرود و سمنان تشییع و به خاک سپرده شدند.

وی خاطرنشان کرد: پیکر یکی از شهدای گمنام که شهیدی 16 ساله است و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت رسیده در بیارجمند تشییع و خاکسپاری شد.

سلامی گفت: همچنین شهید والامقام دیگری که در عملیات بدر و در 17 سالگی به شهادت رسیده در محل لشکر 58 تکاور ذوالفقار ارتش در شاهرود خاکسپاری شد.

سرهنگ سلامی از خاکسپاری یک شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان خبر داد و افزود: این شهیدوالامقام در عملیات کربلای پنج و در 19 سالگی به شهادت نائل شده است.

وی از خاکسپاری یک شهید گمنام در گروه هوانیروز محرم خبر داد و اضافه کرد: این شهید که در 21 سالگی به درجه رفیع شهادت رسیده در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده است.

وی از خاکسپاری یک شهید گمنام در صداوسیما مرکز سمنان خبر داد و افزود: این شهید گمنام در 35 سالگی و در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با تقدیر از حضور مردم شهیدپرور شهرستان های مختلف استان در آیین های استقبال و وداع با شهدا گفت: از روز شنبه تا امروز در مجموع بیش از ۲۵۰ برنامه استقبال و وداع با شهدا در سطح استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: این آیین های وداع به درخواست گروه های مختلف در موکب ها و مساجد، ادارات و دستگاه های اجرایی، پایگاه های مقاومت، دانشگاه ها و مدارس، زندان ها و محلات و...برگزار شده است.

وی از استقبال مردم انقالابی استان از حضور شهدای گمنام خبر داد و گفت: از ابتدای هفته تا کنون، حدود ۲۵۰ وداع مردمی در ادارت مساجد، موکب ها، یادوارده شهدا، مدارس و زندان‌ها برگزار شد.

سرهنگ سلامی با تقدیر حضور مردم قدردان شهرهای سمنان، شاهرود و بیارجمند در مراسم خاکسپاری این شهیدان والامقام گفت: حضور پیکرهای مطهر این شهدا معنویت خاصی به استان در این یک هفته داده بود.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر این ۵ شهید گمنام روز ۱۳ دی ماه نیز پیکر شهید حسن یونسان از شهدای تازه تفحص شده ارتش در شاهرود تشییع و خاکسپاری شد.

سلامی افزود: این شهید والامقام از شهدای ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان شاهرود بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی