اولین روتر گیمینگ وای‌فای 6E مبتنی‌بر هوش مصنوعی MSI معرفی شد


اولین روتر گیمینگ وای‌فای 6E مبتنی‌بر هوش مصنوعی MSI معرفی شد

MSI در نمایشگاه CES 2022 از روتر جدید وای‌فای 6E خود رونمایی کرد. این روتر گیمینگ از هوش مصنوعی بهره می‌برد و MSI آن را به چراغ‌های RGB مجهز کرده است.

MSI نامی نیست که معمولاً در حوزه‌ی روترهای گیمینگ زیاد شناخته شده باشد، اما این شرکت قصد دارد این تصوّر را با عرضه‌ی RadiX AXE6600 در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ تغییر دهد. این اولین روتر بی‌سیم MSI است که به خانواده‌ی رو‌به‌رشد تجهیزات جانبی سخت‌افزاری این شرکت اضافه می‌شود. که MSI پیش از این بیشتر به تولید محصولاتی مثل مادربرد و کارت گرافیک شناخته شده می‌شد.

به گزارش تامز‌هاردور، RadiX AXE6600 براساس آخرین پروتکل بی‌سیم یعنی وای‌فای 6E توسعه داده شده و از یک راه‌انداز سه‌بانده بهره می‌برد. اگرچه MSI به جزئیات کامل این روتر اشاره نکرده، می‌دانیم که این محصول از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. این روتر همچنین از هیت‌سینک قدرتمند و آرایش لوله‌ی حرارتی برای خنک نگه داشتن اجزای داخلی‌اش بهره می‌برد.

با توجه به اینکه MSI در حال ورود به بازاری است که رقابت زیادی بین شرکت‌های مختلف ازجمله تی‌پی لینک و ایسوس وجود دارد، روتر RadiX AXE6600 باید قابلیت‌هایی ارائه دهد تا بتواند در این بازار نامی برای خود دست‌وپا کند. یکی از ویژگی‌های خاص این محصول، بهره بردن از فناوری‌ هوش مصنوعی موسوم به AI QoS است. نشان MSI در بالای روتر تعبیه شده و در واقع به‌عنوان یک دکمه عمل می‌کند. فشار دادن این دکمه ازطریق چندین ایستگاه ازپیش‌تنظیم‌شده‌ی QoS (به‌عنوان مثال بازی، پخش جریانی، بهره‌وری و غیره) انجام می‌شود تا مجبور نباشید برای تغییر تنظیمات از نرم‌افزار یا رابط تحت وب استفاده کنید. البته اگر بخواهید کنترل دقیق‌تری روی تنظیمات QoS اعمال کنید، همچنان می‌توانید از رابط تحت وب این روتر بهره ببرید.

یکی دیگر از ترفندهایی که MSI در RadiX AXE6600 اعمال کرد، پشتیبانی از سیستم نورپردازی Mystic Light RGB است. البته استفاده از RGB را از قبل در روترهای گیمینگ دیگر نیز مشاهده کرده‌ایم، اما MSI به شیوه‌ای جدید از RGB در روتر جدید خود استفاده کرده است. جلوه‌های RGB در ۶ آنتن این محصول که از بدنه‌ بیرون زده‌اند، دیده می‌شود.

متأسفانه MSI تاکنون اطلاعات دیگری در مورد روتر وای‌فای RadiX AXE6600 ارائه نکرده اما این شرکت اطمینان داده که این محصول در سال جاری و احتمالاً در سه‌ماهه‌ی سوم یا چهارم روانه‌ی بازار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!