شهید سلیمانی الگو است/ گوشه ای از حساسیت شهید سلیمانی به بیت المال


شهید سلیمانی الگو است/ گوشه ای از حساسیت شهید سلیمانی به بیت المال

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه شهید سپهبد سلیمانی یک الگوی انسانی است، گفت: شهید سلیمانی به بیت المال حساسیت زیادی داشت.

به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت اول شهیده راه ولایت، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بیستمین یادواره شهید گمنام روستای مانی صبح امروز پنجشنبه 16 دی ماه در جوار مرقد مطهر شهید گمنام این روستا به همت ستاد برگزاری یادواره شهید گمنام مانی و با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان، حجت الاسلام کرمی نژاد مشاور فرهنگی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، شهرد ار سرچشمه، حاجی زاده رئیس خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه و جمعی از خانواده های معظم شهدا و مردم ولایتمدار منطقه حضور داشتند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان در این مراسم با تسلیت شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت سالروز شهادت مردم میدان مبارزه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در روستای مانی با جمعیت کم، این بقعه و بارگاه باشکوه برای این شهید بزرگوار بنا شده که نشان از اعتقادات مردم اینجا و هم مسئولین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان دارد که به این مکان خدمت‌رسانی می‌کنند. این مسائل و این افکار و اعمال در زندگی دنیوی و اخروی انسان جواب می‌دهد.

حجت الاسلام اصغر عسکری با اشاره به حضور گسترده زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی، افزود: حدود 60 موکب از سراسر کشور در کرمان برای سردارسلیمانی موکب زدند که دو موکب از رفسنجان است، از 54 کشور زائر می آید کسی که برای خدا کار کند و عمل خالصانه انجام دهد این نتیجه را می بیند و عزت و ذلت دست خداوند است.

وی بیان کرد: انسان موجودی تربیت‌پذیر است و تنها مخلوقی است که بر سر دوراهی قرار می‌گیرد که هر کدام به بی نهایت ادامه می‌یابد و انسان پایان ندارد. برخی در مسیر هدایت قرار می‌گیرند و آنقدر ارزش پیدا می‌کنند که ملائکه خدمتگذار آنها می شوند. انسان هدایت شده نه تنها خود را حرمت می‌دهد بلکه به در و دیوار حرمت می‌دهد. اگر برعکس این قضیه رخ دهد و مسیر ضلالت را در پیش بگیرد، آنقدر پست می‌شود که از هر حیوانی بدتر می‌شود.

وی با اشاره به عوامل تربیتی انسان، گفت: والدین خوب، غذا و لقمه حلال، دوست و همنشین، معلم خوب، کتاب، محیط اجتماعی و الگوها از جمله عوامل تربیتی هستند. خدا در قرآن الگوهایی را برای ما معرفی کرده که پیامبر اکرم(ص)، حضرت ابراهیم(ع) و مومنین به آنها، همچنین آسیه همسر فرعون و حضرت مریم هستند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه لازم نیست حتما الگوهای انسان پیامبران و معصومین و مرد باشند بلکه همراهان پیامبران و معصومین و خانم‌ها نیز می‌توانند الگو باشند، افزود: الگوهای انسانی برای همیشه تاریخ می‌توانند الگو باشند و تاریخ مصرف ندارند، سردار سلیمانی یکی از این الگوها است که درود خدا بر این مرد بزرگ باد که برای جامعه ما الگو و اسطوره بودند.

عسکری با اشاره به خاطراتی از شهید سلیمانی، گفت: در جریان عملیات شرق کشور در ماشین با هم بودیم که چند شکلات در ماشین بود سردار سلیمانی به من گفت در ماموریت سپاه در زاهدان، راننده این شکلات‌ها را از پول سپاه خریده تا بخورد. بچه من یکی از این شکلات‌ها را خورده حالا تکلیف من چیست. تا این حد به بیت‌المال حساس بود.

امام جمعه رفسنجان افزود: در عملیات شرق کشور در هیچ روستایی هرگز اجازه نداد یک تیر هوایی و مشقی زده شود و می‌گفت ما باید با اشرار مبارزه کنیم و زن و بچه مردم نباید بترسند و باید تامین امنیت کنیم. هرگز اجازه تعدی و تصرف منازلی که از تصرف دشمن خارج می‌شد نمی‌داد.

عسکری در بیان ارتباطی دیگر از شهید سلبمانی گفت: چندین سال قبل که در لشکر 41 ثارالله بودم، در عالم برزخی بین خواب و بیداری دیدم جلوی خانه ای من و او(شهید سلیمانی) کنار هم ایستاده بودیم و 300 شهید گمنام را به کرمان آورده بودند، شهدا را دیدم که از درون تابوت بیرون آمدند و به شهید سلیمانی احترام نظامی‌گذاشتند، وقتی به لشکر 41 ثارالله رسیدم ایشان پیشنهاد کرد که به شهدای مفقودالاثر که در اردوگاه شهید باهنر آورده بودند، برویم، نزدیک این اردوگاه، این صحنه که خواب دیده بودم برای سردار سلیمانی تعریف کردم که ایشان عکس‌العملی نشان نداد تا آن‌جا که به سوله رسیدیم و ایشان پا چسباند و احترام نظامی گذاشت و ضجه و گریه زیادی کرد.

بنا به این گزارش، این مراسم معنوی با مداحی و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام نیز همراه بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...