گزارش هلال احمر: 10 فوتی و نجات 120 نفر از سیلاب


گزارش هلال احمر: 10 فوتی و نجات 120 نفر از سیلاب

ایسنا نوشت: رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که 120 نفر از شهروندان از سیلاب نجات داده شده و به مناطق امن منتقل شدند، از تداوم امدادرسانی به شهروندان در 40 شهرستان خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص سوانح جوی کشور که از ٨ تا ١٦ دی رخ داد، گفت: ٣١ استان تحت تاثیر موج بارشی قرار گرفتند و به همین علت هلال احمر به آماده باش کامل درآمد تا در نقاطی که متاثر از سوانح جوی بودند، امدادرسانی خود را آغاز کند.

وی افزود: بیشتر آسیب‌های ناشی از این سامانه بارشی در جنوب کشور مشاهده می شود و در همین زمینه ١٦٠٥ دستگاه چادر، ٢٦٥٧ تخته موکت، ۱۷ هزار و ۵۱۵ تخته پتو، ٢٦١٩٠ کیلوگرم نایلون، ۷۰۰ شعله والور، ۴۷۷۷ بسته غذایی، ۳۵۶۳ کیلوگرم برنج، ۷۲۲۴ قوطی کنسروجات، ۱۳۲ کیلوگرم خرما، ٣١٠٢ قرص نان و ۲۱ هزار و ۱۴۸ بطری آب معدنی در میان سیل زدگان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در ٤٠ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی ادامه دارد و از تمامی ظرفیت‌ها برای کمک به مردم استفاده می شود.

کولیوند ادامه داد: طی ٤٨ ساعت گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس ۴ فروند بالگرد طی ٤٧ سورتی پرواز و به مدت ۲۵ ساعت محموله امدادی ١١ تنی را به مناطق سیل زده انتقال و ٢٣ نفر از مجروحین سیل را به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین ۱۶۳ نیروی امدادی نیز بوسیله بالگرد به مناطق صعب العبور اعزام شدند.

وی افزود: سوانح جوی در روزهای اخیر صرفا معطوف به جنوب کشور نبود و در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد امدادرسانی انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در مجموع در ١١٠ شهرستان عملیات امدادرسانی توسط نیروهای هلال احمر انجام و برای ٤٨ هزار و ۱۴۴ نفر اسکان اضطراری فراهم شد. در همین راستا ٤ اردوگاه در چابهار، کنارک و میناب نیز برپا شد تا شهروندان در این اردوگاه ها ساکن شوند.

کولیوند با اشاره به اهم ماموریت‌های هلال احمر در مناطق سیل زده در روزهای اخیر گفت: ١٢٠ نفر از شهروندان در روزهای اخیر از سیل نجات داده شدند و متاسفانه ١٠ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در استان‌های شمالی نیز ١٥ نفر خدمات سرپایی درمانی توسط نیروهای هلال احمر دریافت کردند و ٥ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ٢٤٠ دستگاه خودرو از سیل و کولاک رها شدند.

کولیوند تاکید کرد: تخلیه آب از منازل مسکونی با جدیت دنبال می شود و تاکنون از ٤٠٠ خانه آب به صورت کامل تخلیه شده است. در مجموع بیش از ۴۷۰۰ نیرو برای کمک به سیل زدگان به کار گرفته شده و در این راستا ۷۴۱ دستگاه خودرو روز نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

افزایش فوتی‌ها، ۱۰ جان باخته در سیل جنوب

۴۷۲۳۳

کد خبر 1589888

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج