هرمزگان 79 درصد بیش از نرمال بارش دریافت کرد


هرمزگان 79 درصد بیش از نرمال بارش دریافت کرد

وظیفه گفت: بارش های اخیر سبب شد کم بارشی در کشور به 10 درصد کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به موج بارشی اواخر آذر و ۲ هفته ابتدایی دی در جنوب کشور، کم بارشی به ۱۰ درصد رسید. گرچه ۹۰ درصد بارش معمول را از ابتدای سال آبی دریافت کردیم، اما این بدان معنا نیست که تمامی کشور در شرایط نرمال قرار دارند.

به گفته وظیفه استان‌های لرستان ۳۰ درصد، کرمانشاه ۶۷ درصد و کردستان ۳۴ درصد کمتر از نرمال و در مقابل هرمزگان ۷۹ درصد بیش از نرمال، بارش دریافت کردند.

بر اساس آمار تا ۵ روز پایانی آذر میزان کم بارشی نسبت به نرمال به منفی ۴۸ درصد رسیده بود که با ورود موج بارشی از اواخر هفته آذر قدری از این کم بارشی‌ها جبران شد.

بنابر پیش بینی‌های قبلی امسال بسیاری از مناطق جنوبی که سال گذشته بارش دریافت نکردند، در سال آبی جاری وضعیت بهتری داشتند، هر چند بنابر اذعان کارشناسان کم بارشی در بخش‌های غرب، شمال غرب و شمال شرق جدی است.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی بارش‌های فصل زمستان نرمال خواهد بود، اما این بارش‌ها نمی‌تواند کم بارشی قبل را جبران کند، از این رو کارشناسان هواشناسی بر مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی تاکید دارند.

آمارها حاکی از آن است که از ابتدای سال زراعی تا روز چهارشنبه مجموع بارش کشور ۶۶ میلی متر، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳.۳ میلی متر و در بلندمدت ۷۴ میلی متر بوده که موضوع بیانگر کاهش ۹.۹ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته و ۱۰.۸ درصدی نسبت به دوره نرمال است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی