وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شد


وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شد

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در مکالمه تلفنی با آنتونی بلینکن خواهان افزایش فشار بر ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان – وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود مکالمه تلفنی داشته است.

به گزارش العربیه، دو طرف درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران و طیفی از چالش‌های منطقه‌ای و جهانی از جمله تنش‌های بین روسیه و اوکراین تبادل نظر کرده اند.

بلینکن در صفحه توییتر خود نوشت: «در این مکالمه تلفنی بر اهمیت افزایش فشار بر ایران برای پایان بخشیدن به دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید شد».

بیانیه لاپید در حالی منتشر می‌شود که ایران و پنج قدرت جهانی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در وین حضور دارند.
طی سال‌های گذشته، تل‌آویو بار‌ها ضمن ادعای ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران، از سران کشور‌های دیگر خواسته بود از مذاکره با ایران خودداری کنند. نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بارها خواستار توقف مذاکرات با ایران شده است.

این در حالی است که مقامات کشورمان همیشه بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرده است. همچنین مهرماه امسال سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ایران از ۲۹ تا ۳۱ شهریور ماه به بازرسان آژانس اجازه سرویس تجهیزات و مانیتور‌های نظارتی و نیز جایگزینی کارت‌های ذخیره سازی در تمامی مکان‌های لازم در ایران را داده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...