هدست AR/VR آینده اپل به سه نمایشگر مجهز خواهد بود


هدست AR/VR آینده اپل به سه نمایشگر مجهز خواهد بود

قرار است هدست واقعیت ترکیبی اپل با سه نمایشگر به بازار عرضه شود که قیمتی چند هزار دلاری خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان - براساس گزارش تحقیقاتی که امروز توسط راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش به اشتراک گذاشته شد، هدست واقعیت ترکیبی اپل که قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، به سه نمایشگر مجهز خواهد شد.

به نقل از macrumors؛ به گفته تحلیلگر اپل، هدست ترکیبی اپل با سه نمایشگر همراه است. پیکربندی نمایشگر شامل دو نمایشگر میکرو OLED به همراه یک پنل AMOLED خواهد بود که سونی برای تامین نمایشگر‌های میکرو OLED که اپل استفاده خواهد کرد، انتخاب شده است. نمایشگر‌های میکرو OLED نمایشگر‌های اصلی هدست خواهند بود، اما هنوز مشخص نیست که نمایشگر AMOLED برای چه مواردی استفاده خواهد شد.

در حالت معمول هدست‌های واقعیت مجازی مدرن از فناوری AMOLED استفاده نمی‌کنند، زیرا تراکم پیکسلی آن بسیار کم است، بنابراین ممکن است اپل از آن برای دید محیطی با وضوح پایین استفاده کند.

هدست AR/VR آینده اپل به سه نمایشگر مجهز خواهد بود

سونی اخیرا یک صفحه نمایش ۴K با ۴۰۰۰ پیکسل در هر اینچ را رونمایی کرده که برای استفاده در هدست‌های VR طراحی شده است و گزارش امروز نشان می‌دهد که ممکن است سونی این نمایشگر را به طور خاص برای اپل طراحی و ساخته باشد. اگر اپل از این فناوری سونی استفاده کند، احتمالا صفحه نمایش هدست به صورت مورب ۱.۴ اینچ خواهد بود.

قیمت چند هزاری دلاری هدست جدید اپل

این نوع پیکربندی پیشرفته نمایشگر با قیمت بالایی عرضه می‌شود و یانگ پیش بینی می‌کند که قیمت این هدست چندین هزار دلار خواهد بود که با گزارش‌های قبلی که اشاره به قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار داشت، مطابقت دارد.

هدست AR/VR آینده اپل به سه نمایشگر مجهز خواهد بود

اولین نسخه از هدست AR/VR اپل احتمالاً برای حرفه ای‌ها و توسعه دهندگان عرضه خواهد شد و اپل آن را برای گسترش اکوسیستم واقعیت ترکیبی خودش به بازار عرضه می‌کند. شایعات کنونی حاکی از آن است که این هدست شاید در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال معرفی و در اواخر سال عرضه شود، اما هنوز مشخص نیست که آیا به موقع آماده خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید

عینک‌های واقعیت افزوده اپل سال ۲۰۲۵ راهی بازار می‌شوند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!