سقوط قیمت بیت کوین به‌دنبال قطع اینترنت در قزاقستان


سقوط قیمت بیت کوین به‌دنبال قطع اینترنت در قزاقستان

عصر اعتبار- قطع شدن اینترنت در قزاقستان به دنبال ناارامی‌های اخیر در این کشور، استخراج کنندگان داخلی بیت کوین را مجبور به خاموش کردن تجهیزات خود کرده‌ و قیمت این ارز مجازی را پایین آورده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، با ادامه ناآرامی‌ها در قزاقستان، دومین قطب بزرگ استخراج بیت کوین در دنیا، قیمت این ارز مجازی به‌شدت پایین آمده‌است. قطع شدن اینترنت در قزاقستان استخراج کنندگان داخلی بیت کوین را مجبور به خاموش کردن تجهیزات خود کرده‌است.

بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا طی یک روز 8.5 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 42786 دلار رسید.

این سقوط زمانی رخداد که نت بلاکس اختلال شدید در سرویس اینترنت قزاقستان را از غروب روز سه‌شنبه، چهارم ژانویه گزارش داد. این اختلال باعث قطع کامل اینترنت در بعدازظهر چهارشنبه شد. اتصال شبکه اینترنت در قزاقستان تا 2 درصد کاهش‌یافته است.

ناآرامی در غرب قزاقستان در روز یکشنبه، یک روز پس‌از تصمیم دولت برای افزایش قیمت انرژی آغاز شد و قیمت گاز مایع در این کشور را دو برابر کرد.

کناره‌گیری رئیس‌جمهور قزاقستان و قول او برای پایین آوردن قیمت گاز تأثیر چندانی بر آرام کردن اوضاع نگذاشت و آشوب‌ها در شهرهای بزرگ این کشور ادامه یافت. مقامات قزاقستان در تلاش برای آرام کردن این آشوب‌ها اینترنت را قطع کرده‌اند.

بیت کوین علاوه‌بر مشکل قزاقستان با گزارش فدرال‌رزرو آمریکا مبنی‌بر افزایش نرخ بهره هم مواجه شده‌است که احتمالاً در ماه مارس عملی می‌شود. این خبر که در روز چهارشنبه منتشر شد، بازار را ناآرام کرد، سهام آمریکا را به‌شدت پایین آورد و روند کاهش ارزش بیت کوین را تشدید نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟