پاریس: پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای حاصل شده است


پاریس: پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای حاصل شده است

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای وجود دارد و اوضاع مثبت است، اما زمان در حال سپری شدن است.

باشگاه خبرنگاران جوان- ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز جمعه به تلویزیون BFM و رادیو RMC گفت: «پیشرفت‌هایی حاصل شده و من معتقد هستم که می‌توانیم به توافق برسیم. اما زمان رو به اتمام است.»

ایران در حال حاضر در حال مذاکره با قدرت‌های بزرگ جهانی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در وین است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اوایل این هفته ادعا کرد که مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران در وین پیشرفت اندکی را نشان می‌دهد و واشنگتن امیدوار است که بر روی پیشرفت‌هایی که به دست آمده است، تمرکز کند. پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خود برای بررسی مسائل منطقه و نگرانی‌ها در مورد موضوع هسته‌ای ایران دیدار کرد.

دور هفتم مذاکرات بعد از وقفه‌ای ۵ ماهه به دلیل مسائل فنی در دولت جدید ایران از هشتم آذر ماه آغاز شد و تا ۲۶ آذر ادامه داشت. هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه، ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات، بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲ اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

تعطیلات پایان سال میلادی گفتگو‌های جاری وین را دچار وقفه کرد. مذاکرات از روز دوشنبه هفته پیش ادامه یافت.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند که نتیجه دو دور مذاکره ماه اخیر در وین، پذیرش سند‌های پیشنهادی ایران به عنوان مبنایی برای ادامه مذاکرات بوده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06