غوغای هیوندای در CES 2022 با ربات‌های متنوع!


غوغای هیوندای در CES 2022 با ربات‌های متنوع!

اکثر خودروسازان به منظور نمایش تکنولوژی خودروهای آینده خود در CES 2022 حضور یافته‌اند اما هیوندای روش دیگری را انتخاب کرده است. این کمپانی آسیایی تأکید زیادی روی مفهوم حمل‌ونقل اشیا داشته و برای کمک به انسان‌ها ربات‌های هوشمند زیادی را معرفی کرده است. این شرکت مالک یکی از پیشتازان در زمینه رباتیک یعنی بوستون … The post غوغای هیوندای در CES 2022...

اکثر خودروسازان به منظور نمایش تکنولوژی خودروهای آینده خود در CES ۲۰۲۲ حضور یافته‌اند اما هیوندای روش دیگری را انتخاب کرده است. این کمپانی آسیایی تأکید زیادی روی مفهوم حمل‌ونقل اشیا داشته و برای کمک به انسان‌ها ربات‌های هوشمند زیادی را معرفی کرده است. این شرکت مالک یکی از پیشتازان در زمینه رباتیک یعنی بوستون داینامیکس می‌باشد.

غوغای هیوندای در CES 2022 با ربات‌های متنوع!

پلاگ اند درایو PnD یکی از پلتفرم‌های ربات هیوندای است که ماژول‌های آن می‌توانند به اشیای کوچک چسبیده و آن‌ها را قابل حرکت بکنند. هر ماژول دارای قوای محرکه الکتریکی و می‌تواند به‌صورت هوشمند فرمان داده و ترمز کند تا در نهایت به مقصد برسد. لیدار و دوربین نیز باعث حرکت خودکار وسایل می‌شوند. دانگ جین هیون، نائب رئیس و مدیر بخش رباتیک گروه هیوندای موتور می‌گوید:

ماژول PnD قابل تطبیق و گسترش بوده تا با نیازهای انسان همخوانی داشته باشد. در دنیای آینده شما اشیای خود را جابجا نخواهید کرد بلکه آن‌ها اطراف شما حرکت خواهند کرد

هیوندای استفاده از این تکنولوژی را در دفاتر و اداره‌ها به منظور تنظیم و پیکربندی سریع میزها و صندلی‌ها تجسم کرده است. دیگر کاربرد احتمالی این تکنولوژی می‌تواند جابجا کردن وسایل در گاراژها و انبار قطعات باشد.

غوغای هیوندای در CES 2022 با ربات‌های متنوع!

PnD حتی می‌تواند افراد را نیز جابجا کند. هیوندای نسخه‌هایی از این ربات را با جوی استیک توسعه داده تا افراد بتوانند خودروها را کنترل کنند. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم یک پاد را ببینیم که خانمی را سوار کرده و سپس به یک خودروی خودران و بزرگ‌تر با نام شاتل مادر که اساساً یک اتوبوس است متصل می‌کند.

غوغای هیوندای در CES 2022 با ربات‌های متنوع!

این ویدئو همچنین استفاده از شاتل مادر به عنوان یک آمبولانس را نیز توضیح می‌دهد. اگرچه در کلیپ دیده نمی‌شود اما نیازی به راننده نیست و این امر حداقل باعث ایجاد فضای بیشتر برای یک نفر می‌شود تا بتواند کمک‌های پزشکی را به بیمار ارائه کند.

غوغای هیوندای در CES 2022 با ربات‌های متنوع!

همچنین ماژول درایو اند لیفت DnL نیز معرفی شده که توانایی نگهداری و حمل اشیا در سطوح شیب‌دار را دارد. هیوندای می‌گوید این سیستم می‌تواند اشیا را در سطوحی همچون پله‌ها و یا سرعت‌گیرها حمل کند. این تکنولوژی باعث آسان شدن کارهای زیادی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا