اولین ماهواره 2022 اسپیس ایکس به فضا رفت+ فیلم


اولین ماهواره 2022 اسپیس ایکس به فضا رفت+ فیلم

اسپیس ایکس اولین ماهواره استارلینک 2022 خود را با موشک فالکون 9 از ایالت فلوریدا پرتاب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -اسپیس ایکس اسپیس ایکس با پرتاب موفقیت آمیز ۴۹ ماهواره ارتباطی استارلینک از فلوریدا در امتداد خط ساحلی این ایالت به سمت جنوب، فعالیت های پرتابی خود را در ۶ ژانویه آغاز کرد. به گفته نیروی فضایی آمریکا، پنج مأموریت اسپیس ایکس نیز ممکن است در ماه آینده در مسیر قطبی جنوبی پرتاب شود. موشک فالکون ۹ طبق برنامه در ساعت ۴:۴۹ پنجشنبه ۶ ژانویه بعد از ظهر بلند شد و ۹ دقیقه پس از پرتاب، در اقیانوس اطلس فرود آمد.

به گفته وبسایت UPI، جسی اندرسون، مهندس اسپیس ایکس درباره این ماموریت گفت: "استارلینک اکنون در ۲۵ کشور و منطقه وجود دارد و به بیش از ۱۴۵۰۰۰ کاربر در سراسر جهان خدمات رسانی می‌کند. همچنین اکثر موشک‌های پرتاب شده در فلوریدا به سمت شرق و بر فراز اقیانوس اطلس حرکت می‌کند، اما امسال شاهد پرتاب‌های بسیار بیشتری به سمت جنوب خواهیم بود و این پیشرفت آگاهی و درک متفاوتی به جهان می‌دهد".

اولین ماهواره 2022 اسپیس ایکس به فضا رفت+ فیلم

در دو طرح پرتاب اسپیس ایکس در ژانویه، مناطق ممنوعه تا ۲۶ مایلی جنوب برای قایق‌ها و ۱۷۲ مایلی جنوب برای هواپیما‌ها گسترش خواهد یافت. نیروی فضایی آمریکا ۶۶ پرتاب را در سال ۲۰۲۲ تنها از فلوریدا پیش بینی می‌کند؛ این در حالی است که اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۱، ۳۱ ماموریت موشکی را از فلوریدا و کالیفرنیا انجام داد. موریبا جاه مهندس هوافضا دانشگاه تگزاس در آستین تاکید کرد: "موشک‌ها گاهی اوقات از کیپ (شهری در فلوریدا) به سمت جنوب حرکت می‌کند، زیرا هدف آن‌ها رسیدن به مدار قطبی بر فراز قطب شمال و جنوب است، نه مدار استوایی".

اولین ماهواره 2022 اسپیس ایکس به فضا رفت+ فیلم

اسپیس ایکس طی چند سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ ماهواره استارلینک را در ده‌ها ماموریت پرتاب کرده است، در حالی که شرکت‌های فضایی جدیدی مانند «راکت لب» ظهور کرده‌است که محققان با ماهواره‌های بیشتری در مدار، به دنبال مکان‌های جدید برای آن‌ها هستند. همچنین برخی از شرکت‌های فضایی، مانند سرویس استارلینک اسپیس ایکس، به دنبال پوشش دادن بیشتر نقاط جهان با خدمات خود هستند.

گفتنی است که در نتیجه این تلاش ها، ترافیک دریایی و هوایی ممکن است به دلایل ایمنی آسیب ببیند اما تلاش‌ها برای به حداقل رساندن تأثیر وقفه‌ ماموریت ها در حال انجام است.

در ادامه ویدئویی از لحظه پرتاب این ماهواره با موشک فالکون ۹ مشاهده می‌کنید:

بیشتربخوانید

ایلان ماسک ادعای اشغال فضا از سوی ماهواره هایش را رد کرد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت