امدادرسانی به اهالی سیل‌زده روستاهای مرزی دشتیاری آغاز شد


امدادرسانی به اهالی سیل‌زده روستاهای مرزی دشتیاری آغاز شد

چابهار - ایرنا - با توجه به مسدود بودن مسیر زمینی برخی از روستاهای مرزی شهرستان دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر بارش باران و سیل، توزیع بسته‌های معیشتی با استفاده از بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین اطلاعات اداره هواشناسی در نِگور مرکز شهرستان دشتیاری و باهوکلات ۱۱۵ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که در پی بارندگی‌های نهم تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ راه‌های روستایی، زمین‌های کشاورزی، خانه‌های خشت و گلی غیرمستحکم و سایر زیرساخت‌ها دچار خسارت شده و مردم این مناطق نیازمند کمک‌های امدادی و جبران خسارات هستند.

به گفته عادل عفتی فرماندار دشتیاری، یازده گروه راهداری، چهار گروه از شرکت توزیع نیروی برق، ۲ تیم از بخشداری‌های تابعه و گروه‌های بنیاد مسکن و هلال احمر در حال خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان این شهرستان هستند.

توزیع بسته‌های معیشتی بین اهالی مناطق مرزی و دورافتاده دشتیاری نیز با حضور رحمدل بامری معاون سیاسی اجتماعی استاندار، عفتی فرماندار دشتیاری و جمعی از مسوولان و نیروهای امدادی از صبح امروز (جمعه) آغاز شده است.

دشتیاری با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر از شمال به راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­‌های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان متصل است.

این شهرستان دارای ۲ شهر با نام‌های نِگور و بِریس و ۲ بخش، مرکزی به مرکزیت شهر نِگور و بخش باهوکلات به مرکزیت روستای باهوکلات و چهار دهستان (دهستان نگور، سندمیرثعبان، درگس و باهوکلات) است.

در پی بارندگی‌های اخیر راه ارتباطی ۱۸ روستای دشتیاری مسدود شده است و نیروهای راهداری و امدادی درحال بازگشایی مسیرها هستند تا کمک‌ها با سرعت بیشتری به این منطقه ارسال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...