دردسر جوکوویچ ادامه دارد: استرالیا می‌گوید مرد اول تنیس جهان زندانی نیست


دردسر جوکوویچ ادامه دارد: استرالیا می‌گوید مرد اول تنیس جهان زندانی نیست

پارسینه: مقامات استرالیا می‌گویند نوواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان که ویزایش به خاطر واکسینه نبودن در برابر کرونا لغو شده است، زندانی نیست و می‌تواند هر وقت بخواهد این کشور را ترک کند.

دردسر جوکوویچ ادامه دارد: استرالیا می‌گوید مرد اول تنیس جهان زندانی نیست
جووکویچ که چهارشنبه شب به شهر ملبورن استرالیا وارد شده بود تا در مسابقات تنیس اوپن استرالیا شرکت کند، پس از لغو ویزایش به خاطر واکسینه نبودن در برابر کرونا به «پارک هتل»، یک هتل پناهجویان در این شهر فرستاده شده است. او در انتظار برگزاری دادگاهی در روز دوشنبه است تا به شکایت او در این باره رسیدگی کند.

جوکویچ که اهل صربستان است تا به حال ۹ بار مقام اول مسابقات اوپن استرالیا را به دست آورده است.

از طرف دیگر سفیر استرالیا در بلگراد پایتخت صربستان به وزارت خارجه این کشور احضار شد. وزارت خارجه صربستان در بیانیه‌ای مدعی شد که جوکوویچ قربانی یک بازی سیاسی شده است و او را به استرالیا کشانده‌اند تا او را تحقیر کنند. وزارت خارجه صربستان در بیانیه‌اش اعلام کرد: «نوواک جوکوویچ جنایتکار، تروریست یا مهاجر غیرقانونی نیست، اما مقامات استرالیا با او مانند این افراد رفتار کردند.»

وزیر خارجه استرالیا در پاسخ گفت که جوکوویچ در هتلی در ملبورن «زندانی» نیست و هر وقت که بخواهد می‌تواند این کشور را ترک کند.

ظاهرا جووکویچ بر اساس توافقی میان دولت فدرال استرالیا و فدراسیون تنیس این کشور که بازیکنانی که در شش ماه گذشته کرونا گرفته‌اند می‌تواند بدون زدن واکسن برای مسابقات تنیس اوپن وارد این کشور شوند، ویزای ورود دریافت کرده بود.

اما دولت ایالتی ویکتوریا که ماموران مرزبانی آن در شهر ملبورن مانع ورود جوکوویچ شدند، روز جمعه اعلام کرد از چنین توافقی اطلاع ندارد.

فعلا مرد شماره یک تنیس جهان مجبور است سه روز دیگر در «پارک هتل» به همراه آوارگان و پناهجویان باقی بماند تا در روز دوشنبه تکلیف ورودش به استرالیا روشن شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام