پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم دی / حذف مالیات به نفع خریداران است


پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم دی / حذف مالیات به نفع خریداران است

بازار طلا علی رغم حذف مالیات از اصل طلا رونق چندانی ندارد. رئیس اتحادیه فروشندگان طلای تهران می‌گوید: حذف 9 درصدی مالیات از اصل طلا در نهایت به نفع خریداران است. با توجه به روند کاهشی قیمت طلا در روزهای اخیر، پیش‌بینی می‌شود نوسان کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار باشد. نوشته پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم دی / حذف مالیات به نفع خریداران است...

به گزارش تجارت‌نیوز، با کاهش قیمت دلار در روز پنج‌شنبه طلا در آخرین معاملات اندکی ارزان شد. در بازارهای جهانی هم قیمت طلا علی رغم روز چهارشنبه ۲۷ دلار کاهش پیدا کرد و به قیمت یک هزار و ۷۸۸ دلار رسید.

آیا قیمت طلا در هفته سوم دی ماه ارزان می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلای تهران در این مورد گفت: قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته روند کاهشی داشت. علت کاهش قیمت طلا نیز متاثر از قیمت دلار و اخبار سیاسی بود.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز توضیح داد: چنانچه اخبار مربوط به مذاکرات موثر باشد، پیش‌بینی می‌شود روند قیمت طلا و سکه کاهشی باشد. با آن که در روزهای اخیر حذف مالیات از اصل طلا حذف شده امیدواریم تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در بازار رونق بگیرد.

او بیان کرد: درباره مزایای حذف مالیات از اصل طلا هنوز آن طور که باید اطلاع‌رسانی شفافی نشده است. امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر مردم متوجه شوند که این قانون به نفع خریدار است و متقاضیان از این پس برای خرید طلا باید هزینه کمتری را بپردازند.

حباب سکه چقدر شد؟

او بیان کرد: حباب سکه به حدود ۴۰۰ هزار تومان رسیده و این نشان می‌دهد تقاضا برای خرید طلا بیشتر از مصنوعات است.

روز چهارشنبه سایت اتحادیه طلا به نقل از رویترز نوشت: « برایان لن مدیر شرکت گلد سیلور سنترال در این باره گفت است که تقویت سوددهی اوراق قرضه، رشد ارزش دلار و این احتمال که نرخ بهره در ماه مارس افزایش پیدا کند سبب شده تا سرمایه‌گذاران محتاطانه‌تر معامله کنند و همین موضوع موجب افت قیمت طلا گشته است.

اما لن افزود، تقاضا برای سرمایه‌گذاران امن سبب شده تا قیمت طلا بیش از یک حد مشخص افت نکند، زیرا اگر اومیکرون مهار نشود و همچنان به عنوان یک موضوع نگرانی جهانی باقی بماند بانک‌های مرکزی اقدام به خرید طلا خواهند کرد.»

پیش‌تر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «در پنج روز اخیر انس جهانی طلا حدود شش دلار کاهش یافت و قیمت طلا در بازار ایران نوسان عجیبی نداشته است. چنانچه هفته آینده اتفاق‌های خوشایندی در حوزه سیاست و اقتصاد رخ دهد، احتمالا طلا ارزان می‌شود.»

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ را بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403