تماس بورل با وزیر امور خارجه قزاقستان درباره اعتراضات بر سر افزایش قیمت بنزین


 تماس بورل با وزیر امور خارجه قزاقستان درباره  اعتراضات بر سر افزایش قیمت بنزین

بورل در پیامی توییتری نوشت: در تماسی که با مختار تیلوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان داشته است، توضیحاتی در مورد اوضاع این کشور دریافت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اعتراضات مردم قزاقستان به افزایش قیمت انرژی بویژه قیمت گاز نفتی مایع ( مورد مصرف اتومبیل بسیاری از مردم) وارد ششمین روز شده است.

بورل در پیامی توییتری نوشت: در تماسی که با "مختار تیلوبردی" وزیر امور خارجه قزاقستان داشته است، توضیحاتی در مورد اوضاع این کشور دریافت کرد.

مسئول سیاست خارجی اروپا در ادامه نوشت: اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای حمایت از تنش زدایی و ثبات اعلام کرد و ما به پیگیری وضعیت از نزدیک ادامه خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد که حقوق و امنیت غیرنظامیان باید تضمین شود.

در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات بر سر افزایش قیمت بنزین و گاز که روز یکشنبه از یک منطق آغاز و روز سه شنبه به سراسر کشور گسترش یافت ، ۱۹۰ نفر تاکنون در آلماتی پایتخت قزاقستان زخمی شدند.

بنابر اعلام وزارت کشور قزاقستان، بیش از سه هزار تن در جریان ناآرامی ها در اعتراض به افزایش بهای گاز در این کشور دستگیر و ۲۶ تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

دولت قزاقستان روز چهارشنبه و در میان اعتراضات گسترده در این کشور در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان در نشستی به منظور بررسی شرایط کنونی این کشور اعلام کرد، استعفای نخست وزیر پذیرفته شده و اعضای دیگر دولت تا تشکیل دولت جدید به کار خود همچنان ادامه خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل