دیپلمات روس از پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد


دیپلمات روس از پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد

دیپلمات روس می‌گوید همه طرف‌های مذاکره‌کننده معتقدند در زمینه احیای برجام پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی در شبکه اجتماعی خود از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: «اکنون تمامی مشارکت‌کنندگان در گفت‌وگو‌های وین این موضوع را تأیید کرده‌اند که پیشرفت‌هایی در جهت توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها ایجاد شده است؛ با این حال، برای دستیابی به این هدف، تلاش‌های بیشتری لازم است.»

عصر امروز نیز ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌و‌گویی تلویزیونی اظهار داشت که پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده و می‌توان به توافق دست یافت اما کمی پیش‌تر، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بود مذاکرات وین پیشرفت اندکی را نشان می‌دهد.

دور هشتم مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام هم‌اکنون در هتل کوبورگ وین در حال انجام است. این مذاکرات که به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی مدت مدت کوتاهی متوقف شده بود، دوشنبه این هفته مجدداً ازسرگرفته شد.

مقامات کشورمان در این مذاکرات به دنبال دستیابی به نتایج ملموس و لغو تحریم‌های پسابرجامی هستند. تعهدات الزام‌آور برای انجام توافق نیز از دیگر خواسته‌های مقامات ایرانی است.

برخی مقامات اروپایی بیان کرده‌اند با کاهش اختلافات بین ایران و طرف‌های مذاکره‌کننده، احتمال دارد تا ماه آینده میلادی توافق هسته‌ای حاصل شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403