وقف 29 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی


وقف 29 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: 29هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان وقف شد.

خدیجه معصومی در گفت وگو با ایسنا افزود: در دومین پویش وقف کتاب، خیر ماندگار ۲۹هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف به کتابخانه های عمومی استان وقف شد.

وی با اشاره به اینکه در این پویش کتاب های قدیمی همچون چاپی، چاپ سربی، سنگی و کتابخانه شخصی وقف شد، تصریح کرد: در راستای دومین پویش وقف کتاب ۴۳جلد کتاب چاپ سربی و سنگی توسط خیرین به بخش اسناد، نسخ خطی و نفایس چاپی کتابخانه مرکزی ارومیه وقف شد.

معصومی اظهار کرد: همچنین ۲۰۰۰جلد کتاب از کتاب های کتابخانه شخصی مرحوم محمد باقر سپهری وقف کتابخانه های عمومی استان شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه ارومیه و ماکو به ترتیب بیشترین وقف کتاب را در دومین پویش وقف کتاب خیر ماندگار داشتند، یاد آور شد: محتوای کتب وقف شده در موضوعات متنوع است که پس از انجام نیاز سنجی های لازم در کتابخانه های عمومی سطح استان توزیع و دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.

معصومی خاطر نشان کرد: در اولین دوره پویش وقف کتاب که سال گذشته برگزار شد ۱۶هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان وقف شد.

وی در خصوص هدف از اجرای این پویش نیز افزود: هدف از برگزاری این پویش ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و حفظ میراث فرهنگی و غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا